torsdag 21 september 2023

Recension / Review ~ Sol de Ibiza Magic Sun Oil



Sol de Ibizas Magic Sun Oil SPF15 beskrivs som ett helt naturlig solskydd som kombinerar skyddet av zinkoxid med de vitaliserande krafterna hos eteriska oljor och extrakt från blommor. Denna multiprodukt ska skydda mot både UVA och UVB och beskrivs som en 3 stegs raket: 1. den förbereder din hud för solexponering, 2. skyddar huden mot solskador under sol exponeringen och 3. den reparerar huden efter en dag i solen.

Med en ljuvlig doft av en sommardag på Ibiza, med medelhavsväxter och ska vårdanda huden med hjälp av druvkärneolja, calendula blomextrakt, arganolja, ricinolja och jojobaolja.

Specifikationer:

Naturligt resp ekologiskt innehåll: 100% naturlig, 36%  ekologisk
För vem: Alla, även känslig hud.
Certifieringar: X
Hållbarhet: 12 månader från öppnande
Tillverkningsland: Italien
Vegan: Ja
Testat på djur: Nej
Annat: Glasförpackning
Pris: Omkring 199kr för 30ml, 449kr för 100ml

Plus
Lättapplicerad
Skyddar bra 
Lämnar ingen vit hinna
Återfuktande

Minus
Något svårt att få ut ur den lilla 30ml flaskan. Kanske lättare med 100ml flaska?

Mitt utlåtande: Den här solkrämen kommer i en jättefin glasflaska med skruvkork i metall, jag har den minsta storleken på 30ml. Verkligen en fröjd att se på hyllan! Ut ur flaskan kommer en en vit solkräm med rinnig konsistens som doftar milt av citrus och örter. Den är lite svår att få ut ur flaskan, kanske är det lättare med den stora flaskan på 100ml? Den är lätt och behaglig att smörja och och lämnar inte något vit hinna på mig. Jag har testat den både på ansikte och på kroppen och tycker att inte känns oljig på min blandhy i ansiktet. Väldigt trevlig solskydd för dig som önskar lägre SPF. 


På mitt instagram konto @beachbelle.beauty hittar ni en video där jag smörjer in mig med Sun Oil. 

INCI: CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE, VITIS VINIFERA SEED OIL*, ZINC OXIDE, HYDROGENATED CASTOR OIL/SEBACIC ACID COPOLYMER, GLYCINE SOJA OIL, ARGANIA SPINOSA KERNEL OIL*, CALENDULA OFFICINALIS FLOWER EXTRACT*, BISABOLOL, GLYCERYL BEHENATE/EICOSADIOATE, JOJOBA ESTERS, TOCOPHEROL, BETA-SITOSTEROL, SQUALENE, PARFUM**, CITRAL, LIMONENE, GERANIOL, LINALOOL, EUGENOL * organically sourced **from natural ingredients 36% Organic on total - 100% Natural origin on total

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar