måndag 18 september 2023

Recension / Review ~ Lamazuna Extra Gentle Massage Butter



Lamazuna Extra Gentle Massage Butter beskrivs som ett mjukt kroppssmör för bebisar Det är 100 % naturligt och certifierat ekologiskt Cosmos ORGANIC, gjort med ekologisk olivolja och vegetabilisk squalane för att ge näring och skydda huden. Den ska absorberas lätt utan att lämna en fet hinna.

Specifikationer:

Naturligt resp ekologiskt innehåll: 100% naturlig, 57% ekologiskt innehåll
För vem: Alla, Baby
Certifieringar: Cosmos Organic 
Hållbarhet: 6 månader från öppnande
Tillverkningsland: Frankrike
Vegan: Ja
Testat på djur: Nej
Annat: Återvinningsbar metall-förpackning.
Pris: Omkring 150kr för 120 ml

Plus
Smälter fint på huden och är lätt att applicera
Återfuktar jättefint
Underbar mild och söt doft!
Går snabbt in på normal till torr hud

Minus
Något fet på min hud (som ej behöver så mycket fukt) men går in fint efter 10 min

Mitt utlåtande: Det här kropps-smöret kommer i en plåtburk med skruvlock (även det i metall).  Inuti hittar man ett ljusgult smör i krämig form. Doften beskrivs som Marshmallow och den är söt mjuk och mild, doftar underbart! Den är produkten är egentligen till bebisar men jag har använt detta smör till mig själv och på min yngsta son som är 4 år. Krämen är lätt att applicera och smörja ut, den smälter i kontakt med huden. På mig blir krämen lite fet till en början men efter 10 minuter så har den absorberats. På min son, som har atopisk och lite torrare hud, absorberas den fortare! Huden känns återfuktad och lugnad. Tycker väldigt mycket om den här krämen - både doft och resultat - och hade jag haft en bebis så hade jag tryggt använt den till bebishuden. 

INCI: OLEA EUROPAEA FRUIT OIL*, C10-18 TRIGLYCERIDES, SQUALANE, GLYCERYL STEARATE, PARFUM, TOCOPHEROL, HELIANTHUS ANNUUS SEED OIL.

* 57% of the total ingredients are from organic farming • 100% natural origin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar