onsdag 10 maj 2023

Recension / Review ~ Mantle The Whipp Body Cream


Mantle The Whipp beskrivs som en vispad kräm för hela kroppen gjord av 99% naturliga ingredienser. Formulan är berikad med CBD(cannabis frö olja), sheasmör, vitamin E och hyaluronsyra som ska stärka, mjukgöra och återfukta huden. CBD ska ha kraftfulla antioxidanter som ska bekämpa fria radikaler och ge huden näring, vilket ska skapa optimala förutsättningar för långvarig lyster, återfuktning och fyllighet.

Specifikationer:

Naturligt resp ekologiskt innehåll: 99% naturlig ingen uppgift om eko
För vem: Alla
Certifieringar: X
Hållbarhet: 12 månader från öppnande
Tillverkningsland: Sverige
Vegan: Ja
Testat på djur: Nej
Annat:X
Pris: ca 380kr för 200 ml

Plus
Krämig konsistens
Lättjobbad och absorberas ganska snabb
Huden känns len
Känns återfuktande
Frisk citrusdoft

Minus
Ganska stark citrusdoft för dig som är känslig

Mitt utlåtande: Den här kroppskrämen kommer i en plastburk med skruvlock i stilren design. Kroppskrämen är ljusgul och doftar gott och mycket av citrusdoft från Litsea Cubeba och Citron myrten. Jag tror att doften skulle vara lite mycket för den känsliga näsan, för mig är det på gränsen. Konsistensen på krämen är en dröm! Mjuk, krämig och lätt att smörja in! Sjunker in relativt snabbt i huden och efteråt känns huden återfuktad och len. Smörjer jag in mig på kvällen är benen fortfarande lena och återfuktade morgonen efter. Fantastisk formula! Krämen innehåller "parfym" i beteckningen men det står inte specificerat om den är naturlig eller ej, men jag antar att den är det då krämen har så pass hög halt (99%) naturliga ingredienser. Detta är min första produkt med CBD som testas och recenseras och jag måste säga att jag är nyfiken på fler Mantle produkter. 

Egentligen inga minus förutom att jag hade önskat samma formula med typ en söt doft. Fixar ni det Mantle? :) 

INCI: Aqua, Caprylic/Capric Triglyceride, Glycerin, Butyrospermum Parkii Butter, Hydrogenated Ethylhexyl Olivate, Cetearyl Alcohol, Shea Butter Ethyl Esters, Cetyl Alcohol, Glyceryl Stearate, Cannabis Sativa Seed Oil, Cannabis Sativa Leaf Extract, Hydrogenated Olive Oil Unsaponifiables, Polyglyceryl-6 Palmitate/Succinate, Tocopheryl Acetate, Jojoba Esters, Sodium Hyaluronate, Allantoin, Ubiquinone, Hippophae Rhamnoides Fruit Extract, Tocopherol, Rosmarinus Officinalis Leaf Extract, Squalene, Beta-Sitosterol, Glycine Soja Oil, Carbomer, Phenoxyethanol, Ethylhexylglycerin, Litsea Cubeba Fruit Oil, Backhousia Citriodora Leaf Oil, Lavandula Angustifolia Oil, Parfum, Citral, Linalool, Limonene, Geraniol, Citronellol, Sodium Hydroxide + Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar