fredag 26 maj 2023

Redo för sommar(plågor)!


~ Inlägget innehåller Affiliate länkar till iHerb  ~

Sommaren är här och med den kommer mygg och fästingar! 😲 Jag har köpt några produkter som jag tror kommer funka bra för att hålla borta dessa kryp från mig och mina barn. Vissa produkter har jag använt tidigare och vissa är helt nya för mig. Jag beställade via amerikanska iHerb , Mygga/Fästing som köptes via apotek och Bye Bye Mosquito och Achillea köptes via gröna webbutiker.

Mygga Fästing 2in1 är ett växtbaserat insektsmedel med citron-eucalyptus. Ska skydda mot mygg och fästing och skyddet ska vara upp till 6 timmar. Det här medlet tänkte jag använda och stryka på nedre delen av benen och fötterna samt handleder, nacken eller där kläder slutar. Bra att veta är att inte smörja in barnens händer då de ofta tar sig i ansiktet, att inte spraya nära ögonen samt att den rekommenderas från 3 års ålder och uppåt.

Sierra Bees är iHerbs eget märke och Sierra Bees Anti-Bug Balm kommer i en liten och behändig stift-form vilket jag tyckte var smart. Lätt att ha med i väskan om man är ute och märker att det är mycket mygg. Innehåller en bas av flera naturliga oljor samt cederträ, geranium och rosmarinolja som ska avskräcka kryp. Helt ekologisk! Samma här att inte använda nära ögonen samt att inte smörja in barns händer. Ni hittar den här.

Badger After-Bug Balm kändes som en bra liten produkt i stickform att plocka med sig i sommar om barnen blir väldigt stuckna av mygg eller andra insekter. After-Bug Balm ska kyla och lugna huden med hjälp av bl a pepparmint, eukalyptus, lavendel och Tea tree. Ni hittar den här.

Badger Anti-Bug Shake & Spray är en gammal favorit! Jag har tidigare recenserat den i det här inlägget. Jag tycker den funkar toppen, jag sprayade hela mig från topp till tå när jag var i Thailand gravid med min första pojk. Jag luktade som en hel Citronella-fabrik men jag blev inte myggbiten haha! Kan bli lite kladdigt så definitivt inte på barns händer eller i ansiktet. Avskräcker insekter med hjälp av Citronella, Cederträd, Citrongräs, Rosmarin mm. Ni hittar den här. 

Wooden Spoon Bye Bye Mosquito! Förutom spännande kattmynta använder Wooden Spoon sig bland annat av cederträ, citronella, eukalyptus, tea tree, rosmarin, timjan och lavendel som tillsammans bildar en härlig cocktail som myggen avskyr!

Achillea hittade jag redan förra året och tycker att den doftar gott och lätt att spraya på. Tillverkad i Sverige och innehåller Röllekainfusion, eukalyptus, citronella och ett nedbrytbart konserveringsmedel som ska skrämma bort fästingar, löss, myggor och flugor. Kan användas av hela familjen och även på husdjur. Lång hållbarhet på upp till 5 år i rätt förhållanden.

Har ni testat några av dessa? Eller har du tips på något annat märke?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar