fredag 21 april 2023

Recension / Review ~ Maria Åkerberg Foundation


Maria Åkerberg Foundation beskrivs som en växtbaserad foundation som ger en jämnare hudton samtidigt som den skyddar och mjukgör huden. Pigmenten ska ge ett naturligt solfilter. Foundationen ska kunna appliceras enkelt och ge en jämn finish som håller hela dagen. Produkten är naturligt självkonserverande.

Specifikationer:

Naturligt resp ekologiskt innehåll:100% naturlig ingen uppgift om eko
För vem: Alla 
Certifieringar: X 
Hållbarhet: 6 månader från öppnande 
Tillverkningsland: Sverige 
Vegan: Ja 
Testat på djur: Nej 
Annat: Ny formula!
Pris: ca 299kr för 30 ml 

Plus 
Lätt att dosera
Enkel att applicera
Håller hela dagen
Känns återfuktande
Funkar bra i T zonen

Minus 
Inget! 

Mitt utlåtande: Den här foundationen kommer i en vakuumpump-flaska och det är lätt att dosera. Doftar svagt, lite åt det jordiga hållet?  Krämen är lätt att fördela och smörja in med fingrarna och sjunker in fint i huden. Ger en medeltäckning och matt finish med lyster. Håller hela dagen utan problem, pannan där jag brukar bli fet håller sig ganska bra. Går ej att tvätta av bara med vatten, det krävs en bra rengöring. Jag har nyansen Fair Beige som ser ganska mörk ut när den kommer ur flaskan men smälter bra in på huden. 

Jag är så glad att MÅ bestämde sig för att göra om deras foundation formula! Första gångne jag provade MÅ's foundation för några år sedan vi kom vi inte alls överens. Trögjobbad och kakig. Och sedan dess har jag inte tittat efter foundations på MÅ. Men när jag fick chansen att prova ett PR exemplar tog jag chansen. Och den här gången blev jag inte besviken. :) 

 

INCI: Aqua Purificata/Water, Glycerin (Vegetable), Tricapryline, Talc, Oryza Stiva (Rice Bran) Wax, Silica, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil, Squalane (Vegetable), Polyglyceryl-5 Laurate, Lauroyl Lysine, Magnesium Aluminium Silicate, Lecithin, Polyglyceryl-10 Laurate, Xantan Gum, Benzoic Acid, Tocopherol, Sorbic Acid.
+/- CI 77891 (Titanium Dioxides), CI 77492 (Iron Oxide), CI 77491 (Iron Oxide), CI 77499 (Iron Oxide).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar