tisdag 8 december 2020

Recension/Review ~ Eco Cosmetics Baby Bubble Bath

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eco Cosmetics Baby Bubble Bath är ett milt bubbelbad som ska skydda barns känsliga hud mot uttorkning under bad. Innehåller extrakt från havtorn som ska lugna känslig hud och göra den mjuk och smidig. Extrakt från granatäpple ska ge den känsliga huden fukt och hindra den från att torka ut. Eteriska oljor ger en mild doft.

Specifikationer:

Naturligt resp ekologiskt innehåll: 100% naturligt, 16% ekologiskt.
För vem: Alla med barnasinnet kvar
Certifieringar: EcoCert, Vegan, Cosmebio
Hållbarhet: 6 månader från öppnandet
Tillverkningsland: Tyskland
Vegan: Ja
Cruelty-Free: Ja
Annat: CO2 neutral
Pris: Ca 149kr beroende på inköpsställe för 200 ml
Anskaffande: Köpt själv

Plus
- Doftar underbart
- Mycket bubblor

Minus
- Hade önskat att bubblorna höll lite längre
­- Torkar ut eksem-benägen hud

Mitt utlåtande: Badskummet kommer i praktisk flaska med knäpplock med söt design av badanka som uppskattades av barnen. Rinnande konsistens och underbar söt doft. I vattnet blir det många bubblor och lättlekt skum. Jag hade önskat att skummet stannade kvar lite längre. Jämfört med ett badskum av annat märke så försvann de ganska fort. För min stora pojke som har jättefin mjuk hud passar skumbadet perfekt och hans hud blir inte uttorkad. Men för min lille kille som har eksem och torr hud var detta skumbad inte alls bra! Han blev jättetorr och eksemen kliade efter bad. Så tyvärr inte en produkt för alla barn men för de som inte har eksem-benägen hud.

***

English: Eco Cosmetics Baby Bubble Bath is a mild whirlpool bath that is to protect children's sensitive skin against dehydration during bathing. Contains sea buckthorn extract to soothe sensitive skin and make it soft and supple. Pomegranate extract should moisturize sensitive skin and prevent it from drying out. Essential oils give a mild scent.

Specifications:

Natural and organic content: 100% natural, 16% organic.
For whom: Everyone
Certifications: EcoCert, Vegan, Cosmebio
Shelf life: 6 months from opening
Country of manufacture: Germany
Vegan: Yes
Cruelty-Free: Yes
Other: CO2 neutral
Price: Approx SEK 149 depending on place of purchase for 200 ml
Acquisition: Bought myself 

Plus
- Smells wonderful
- A lot of bubbles

Minus
- I wish the bubbles lasted a little longer
- Dries out eczema-prone skin

My statement: The bath foam comes in a practical bottle with a button lid with a cute design of duck that was appreciated by the children. Flowing texture and wonderful sweet scent. In the water it creates many bubbles and easy-to-play foam. I wish the foam stayed a little longer. Compared to a bath foam from another brand, they disappeared quite quickly though. For my big boy who has very nice soft skin, the bubble bath fits perfectly and his skin does not get dry. But for my little guy who has eczema and dry skin, this bubble bath was not good at all! He became very dry and the eczema itched after bathing. So unfortunately not a product for all children but for those who do not have eczema-prone skin.

INCI: Aqua, Coco glucoside, Sodium/disodium cocoyl glutamate, Punica granatum extract*, Hippophae rhamnoides leaf extract*, Glycerin, Sorbitol, Xanthan gum, Betaine, Lecithin, Lactid acid, Parfum. * = ekologisk.


1 kommentar:

  1. Jag är mycket förvånad över den mirakulösa upplevelsen och underverk av Dr Igbinovia som har spridit sig på internet och över hela världen, hur han underbart hjälpte människor över hela världen att återställa sina förlorade älskare. Jag kontaktade honom efter att ha gått igenom så många vittnesmål från olika människor hur han hjälpte till att få tillbaka ex-älskaren, jag berättade för honom om min man som övergav mig för ungefär 8 månader sedan och lämnade hemmet med allt jag hade, jag blev förbryllad när han bara sa till mig att le och vila för att försäkra mig om att han kommer att hantera allt på bara 48 timmar. Efter den andra dagen ringde min man till mig, jag var bara så chockad, jag svarade på samtalet och trodde inte mina öron, han bad mig verkligen att förlåta honom och lovade i telefon, han kom hem och fick mig också en mycket trevlig gåva bara för att han skulle bevisa sin kärlek till mig, jag var så glad att jag var tvungen att ringa Dr Igbinovia och tackade honom, han sa bara att jag skulle berätta de goda nyheterna över hela världen, ja, om du behöver ett effektivt och riktigt pariserhjul för alla problem i ditt liv kan du kontakta Dr Igbinovia på hans e-post: doctorigbinovia93@gmail.com eller ring / WhatsApp / Viber honom +2349071864129. Ge inte upp den personen du älskar Oavsett vad ......

    SvaraRadera