torsdag 11 januari 2024

Recension / Review - L’Erbolario Golden Bouquet Perfume


 ~ I betalt samarbete med L’Erbolario Sverige ~ 



Tidigare i vintras besökte jag butiken Tvåla & Tvaga i Stockholm och nosade igenom hela parfym-serien från naturliga märket L’Erbolario. Egentligen hade jag siktet inställt på en annan parfym men är så glad över att jag fick möjlighet att dofta på Golden Bouquet. Den här träffade helt rätt på alla sätt! 

Doften inleder med söta toppnoter av ros, bergamot och apelsinblom som blandas med mellan-noter av iris, sötmandel och en touch av ylang-ylang och jasmin, för att sedan landa i de varma sensuella bas-noterna av tonka bönor, kokosnöt, vanilj, sandelträ och amber. Ja ni hör ju vilka fina dofter som blandas i denna guldiga flaska! Fler bilder längre ner.

Specifikationer:

Naturligt resp ekologiskt innehåll: 100% naturlig, ingen uppgift om ekologiskt
För vem: Alla
Certifieringar: X
Hållbarhet: 12 månader från öppnande
Tillverkningsland: Italien
Vegan: Ja
Testat på djur: Nej
Annat: Glasförpackning
Pris: Omkring 416 kr för 50ml

Plus
Lättapplicerad
Doftar länge

Minus
Inget

Mitt utlåtande: Doften kommer i en guldfärgad glasflaska med pumpmunstycke som är lätt att dosera med. På mig inleder doften med apelsinblom, jasmin, bergamot och sötman från ros och sötmandel för att sedan gå över till de varma bas noterna av vanilj, amber, kokos och tonkabönor. Efter en timme är doftens djup kvar på handleden, vanilj, tonka, sandelträ, amber, jasmin och ylang-ylang är det som känns på min hud. Jag upplever doften som varm och mjuk, lite sensuell. Parfymen sitter väldigt bra, minst 6 timmar efter kan jag fortfarande känna doften på huden. 

För mig är detta en otroligt mångsidig och varm doft som fungerar både mörka vinterdagar och ljumma sommarkvällar, på festen, på jobbet, på dejten och för att pigga upp en grå vardag. Inte för stark, inte för mesig - utan alldeles lagom och fin i sin doft. Lyx på flaska! 

Har du testat någon parfym från L’Erbolari? 

INCI: Alcohol Denat., Parfum (Fragrance), Aqua (Water), Citric Acid, Tocopheryl Acetate, Citral, Limonene, Linalool.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar