söndag 6 mars 2022

Recension / Review - Andorinha Algarve Almond Blossom Heart Hand & Body Soap

Andorinha Algarve Almond Blossom Heart Hand & Body Soap beskrivs som en mild och återfuktande tvål gjord på bl a förtvålade ekologiska oljor så som olivolja, kokosolja och samt sheasmör och kaolinlera. Tvålen har lite guldpigment i sig och dessa innehåller inte nanopartiklar. Mandelblom doften kommer ifrån en ftalatfri doftolja. Tvålen ska passa till både händer och kropp. Tillverkas  hantverksmässigt av en svensk familj bosatt i Portugal.

Specifikationer: 

Naturligt resp ekologiskt innehåll: 100% naturlig, ingen uppgift om ekologisk procent
För vem: Alla
Certifieringar: X
Hållbarhet: 24 månader från tillverksningsdatum
Tillverkningsland: Portugal
Vegan: Ja
Testat på djur: Nej
Annat: X
Pris: 80kr för ca 95 gram

Plus
Underbar mandelblomsdoft
Löddrar bra
Huden känns återfuktad efter tvätt
Fungerar för hela kroppen

Minus
Tvålen avger ett rött/rosa pigment så man bör kanske tänka på vart man lägger den på tork

Mitt utlåtande: Först av all så måste jag säga att min tvål (och luffasvamp som jag köpte samtidigt) kom fantastiskt fint levererat (se bilden ned) Superfint inslaget med små blommor! Själva tvålen kommer i tillhörande lite kartong med all info på som ingredienser, bäst före mm

Tvålen skiftar i rosa, cremevitt och guld och doftar ljuvligt av mandelblom. Löddrar bra men inte supermycket, men det är vanlig för naturliga produkter. Tvålen är lätt att tvätta av och huden lämnas mjuk och återfuktad och doftar lätt av mandelblom. Formulan irriterar inte ett dugg och känns mild mot huden. Jag använder den lilla luffasvampen för att placera tvålen på så den får torka. Jag har märkt att tvålen avger ett litet rött/rosa pigment så man bör tänka på vart man lägger den, t ex på en yta som klarar av att tvättas av. Även om jag inte tror att det färgar så är det bättre att vara "safe than sorry" tänker jag.

Överlag så tycker jag att detta var en jättefin tvål, så vacker att titta på, känns perfekt att ge bort som present.

INCI (innehåll) *Sodium Olivate (förtvålad olivolja), *Sodium Cocoate (förtvålad kokosolja), *Sodium Shea Butterate (förtvålat sheasmör), *Cocos nucifera Fruit Juice (kokosmjölk), Aqua (vatten), Kaolin (lera), Glycerin (naturlig vid förtvålning), Parfum ( ftalatfri doftolja), +/- Mica (mineralpigment, ej nanopartiklar) CI77019, CI77861, CI77891. **Benzyl Benzoate, Coumarin, Benzyl Alcohol, Anise Alcohol.

*Ekologisk råvara **Förekommer i ftalatfri doftolja

 
***
 
English: Andorinha Algarve Almond Blossom Heart Hand & Body Soap is described as a mild and moisturizing soap made from, among other things, soaped organic oils such as olive oil, coconut oil and shea butter and kaolin clay. The soap has some gold pigments in it and these do not contain nanoparticles. The almond blossom scent comes from a phthalate-free fragrance oil. The soap should fit both hands and body. Made by hand from a Swedish family living in Portugal.

Specifications:

Natural or organic content: 100% natural, no information on organic percentage
For whom: Everyone
Certification: X
Shelf life: 24 months from date of manufacture
Country of manufacture: Portugal
Vegan: Yes
Tested on animals: No.
Other: X
Price: SEK 80 for 95 gram

Plus
Wonderful almond blossom scent
Foams well
The skin feels moisturized after washing
Works for the whole body

Minus
The soap emits a red / pink pigment so you should perhaps think about where you put it to dry

My statement: First of all, I must say that my soap (and loofah mushroom that I bought at the same time) came fantastically nicely delivered (see picture above) Super nice element with small flowers! The soap itself comes in an accompanying little box with all the info about some ingredients, best before etc.

The soap colours range in pink, cream white and gold and smells lovely of almond blossoms. Foams well but not super much, but it is common for natural products. The soap is easy to wash off and the skin is left soft and moisturized and smells light of almond blossoms. The formula does not irritate a bit and feels gentle on the skin. I use the little loofah sponge to place the soap on so it can dry. I have noticed that the soap emits a small red / pink pigment so you should think about where you put it, for example on a surface that can be washed off. Even if I do not think it colors, it is better to be "safe than sorry" I think.

Overall, I think this was a very nice soap, so beautiful to look at, feels perfect to give away as a gift.

INCI (content) * Sodium Olivate (saponified olive oil), * Sodium Cocoate (saponified coconut oil), * Sodium Shea Butterate (saponified shea butter), * Cocos nucifera Fruit juice (coconut milk), Aqua (water), Kaolin (clay), Glycerin (natural for saponification), Perfume (phthalate-free fragrance oil), +/- Mica (mineral pigments, not nanoparticles) CI77019, CI77861, CI77891. ** Benzyl benzoate, coumarin, benzyl alcohol, anise alcohol.

* Organic raw material ** Occurs in phthalate-free fragrance oil

1 kommentar:

  1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i ett förhållande med Anderson i flera år gjorde han slut med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom men allt var förgäves, jag ville ha tillbaka honom så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag gav löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en trollformler som kunde hjälpa mig att besvärja honom för att få tillbaka honom men jag är typen som aldrig trodde på trollformel, jag hade inget val än att prova det, jag mailade trollformlern, och han sa till mig att det inte var några problem att allt kommer att vara okej innan tre dagar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han förtrollade och överraskande nog den andra dagen, klockan var runt 16.00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag blev så glad och gick till honom. Det var så vi började leva lyckliga tillsammans igen. Sedan dess har jag gett ett löfte att alla jag känner som har problem med relationen, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla trollformaren som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-post: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
    1) Kärleksbesvärjelser
    2) lösning och bot mot all sjukdom
    3) Örtkur för alla sjukdomar/sjukdomar
    4) Äktenskapsbesvärjelser
    5) Graviditetsbesvärjelse
    6) Uppbrottstrollformler
    7) Dödsbesvärjelse
    8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
    9) vill tillfredsställa din älskare
    10) Lotteri
    Kontakta denna fantastiska man om du har några problem för en varaktig lösning
    genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

    SvaraRadera