tisdag 28 augusti 2012

Recension - Lily Lolo Mineral Blush + swatches


Lily Lolo's Mineral Blush beskrivs som ett löst mineral rouge som består av fint pulveriserade mineraler där huvudingredienserna består av Mica (tillsätts för att få bort ojämnheter), Järnoxider (tillsätts för att skapa färg), Zinkoxid (motverkar bakteriebildning på huden och ger ett naturligt UV-skydd). Rouget ska vara mjukt och silkigt, och kan byggas upp i täckningsgrad. De innehåller inga kemiska substanser, färgämnen, parabener eller nanopartiklar. Hållbarheten ska vara lång och ska sitta på plats hela dagen utan att täppa till porerna. Rouget ska även vara oljefritt och vattenresistent.

Förpackningen är en rund plastdosa med en praktisk stängbar sil som jag enkelt öppnar upp endast en liten springa när jag ska skaka över i locket för att inte få för mycket. Rouget är definitivt pigmentrikt - första gången jag skulle applicera mitt Clementine rouge tog jag alldeles för mycket och såg ut som en påskkärring haha! :)

Så rouget är väldigt drygt, det räcker lång väg med endast lite vilket är bra.  Det är lätt att bygga upp färgen gradvis med ett naturligt resultat, det blir inte alls sådär kakigt som jag kan uppleva med konventionella puder. Precis som Lily Lolo lovar är rouget silkigt och mjukt och lätt att jobba med och det täpper inte till porerna. Det håller absolut en hel dag och även träningspass, men ska jag vidare direkt efter jobbet brukar jag oftast göra en liten touch up. Om den är vattenresistent har jag svårt att säga något om för det har jag inte riktigt testat förutom att träna och bli lite svettig vilket den klarar.


























Bilden ovanför är tagen med dagsljus/lätt solljus.

Surfer Girl - Ett matt babyrosa rouge som jag först ställde mig lite skeptisk till på grund av den kalla tonen i rouget men blev positivt överraskad när jag lade på det på kinderna, så fint! Genom att le och lägga på äppelkinderna (där kinderna är rundast) får jag en söt nyponrosig uppsyn.

Clementine - Ett matt korallfärgat rouge som ger en vacker fräsch färg åt kinderna. Perfekt korallfärg - inte för orange, och inte för rött som jag tror passar de flesta hudtoner. Detta var mitt första Lily Lolo rouge och är den perfekta basen för mig.

Cherry Blossom - Ett skimrande ljust persikorosa rouge som jag brukar använda när jag ska ha en lättare eller romantisk ljus makeup. Jag kombinerar den även ibland till mitt Clementine rouge och då lägger jag först Clementine över kindbenet och sveper Cherry Blossom strax ovanför för att få kindbenen som en highlighter. Ibland använder jag den även som ögonskugga.

Som ni förstår använder jag mina rouge på olika sätt och det går såklart att variera som man vill och beror på person, tycke och hudton.

Plus
- Dryg
- Pigmentrik
- Håller hela dagen
- Lättjobbad
- Multiprodukt

Minus
- Kan faktiskt inte komma på något!

För att summera - en favorit i min make up väska! Betyg blir full pott - 10 poäng.

Pris från 169 kr och uppåt beroende på inköpsställe för 3 gram. Finns online på bl a Brallis.se, Eleven.se och Eleven.se. Finns även i butik, bl a hos Apoteksgruppen, utvalda salonger och skönhetsbutiker.

English: Review of Lily Lolo Mineral Blush + swatches of Clemetine, Cherry Blossom and Surfer Girl. Great silky foundation that gives a lot of colour, is easy to work with and lasts for a day. Also, time to time I use my Cherry Blossom as a eyeshadow and highlighter.

INCI:
Cherry Blossom – Mica (CI77019)
Kan innehålla: Järnoxid (CI77491, CI77492, CI77499) Titandioxid (CI77891), Ultramarinblått (CI77007)

Clementine – Mica (CI77019), Koschenill (CI75470)
Kan innehålla: Järnoxid (CI77491, CI77492, CI77499) Titandioxid (CI77891), Ultramarinblått (CI77007)

Surfer Girl – Mica: (CI77019)
Kan innehålla: Koschenill (CI75470), Titanindioxid (CI77891), Järnoxid (CI77492)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar