onsdag 18 juli 2012

Peachy Picks - Juli


Ännu ett fint inslaget Peachy Picks paket har anlänt i postlådan, denna gången med både tandborste och nagellack! I inlägget om Juni-paketet önskade jag mig just nagellack i framtida Peachy Picks paket och mina önskningar besannades snabbt.

Gladast blev jag för Snails Nail Polish – Ett för mig nytt märke som tillverkar vattenbaserade nagellack utan starka kemikalier. Inte ens remover behövs för att avlägsna lacken och önskar man längre hållbarhet skyddar man bäst med ett överlack. Jag ställer mig något skeptisk till det där med att bara tvätta av nagellacket med vatten men jag är otroligt taggad på att testa mitt första giftfria nagellack "Disco Girl" :)

Ekotandborsten – En komposterbar tandborste med skaft i miljövänlig bambu och mjuka strån i BPA-fritt och nedbrytbart nylon. Den här har jag varit nyfiken på en tid, vilken bonus!

Dr.Hauschka Ansiktsolja – En kombination av örtextrakter och vegetabiliska oljor skapad för att reglera överdriven fettproduktion, förbättra elasticitet i huden och minska porstorleken. Hudens utseende ska synbart bli fräschare och mattare. Jag har verkligen fått upp ögonen för ansiktsoljor så det här ska bli intressant.

Marilou BIO Day Cream – Återfuktande mandeldoftande dagkräm med jojobaolja och aloe vera som lugnar samt gör huden smidig och elastisk. Jag har redan den här dagkrämen och har recenserat den med bra betyg så inte mig emot att ha en extra tub för jag gillar den här godingen!

Natuderm Hand Cream – Ekologisk ginkgo och olivolja ska hjälpa till att hålla händerna mjuka och skyddade, och ska absorberas snabbt och lämna en behaglig känsla. Handkrämer är alltid bra att ha på lager men eftersom jag fick en i förra Peachy Picks paketet så får den vänta lite på att testas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar