söndag 19 juni 2011

Panier de Sens

Häromdagen köpte jag en fin handtvål som en försenad Mors Dag present till min Mamma. Den luktade ljuvligt av rosor och kommer ifrån ett för mig nytt märke - Panier de Sens. Märket har sina rötter i sydfranska Provence och baserar sina produkter på vad Medelhavs-regionen har att erbjuda tillsammans med framstående forskning.

Den innehåller 95% naturliga och organiska ingredienser. Tvålen har en hög halt av oljor och de är 100% naturliga. 11% utav det totala innehållet är organisk kokosnöt olja. Den innehåller inga parabener eller phenoxyethanol. Visst låter det bra?

Den kostade 139kr för 500ml vilket jag tycker är ett ganska bra pris. I den lilla butiken där jag köpte den fanns även hudlotion och en rad andra dofter från samma märke.

English: I bought this handsoap to my Mum in a small shop the other day. The brand is new to me - Panier de Sens. It contains 95% natural ingredients and 11% of the whole bottle is organic coconut oil. And no parabens and phenoxyethanol. Seems good right?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar