fredag 27 juli 2018

Årets solskydd för mig och Familjen ~ This years sunscreen for me and my Family


Årets sommar är igång med råge! Det var väldigt längesen vi hade såhär soligt och varmt i hela Sverige, på både gott och ont. Eftersom värmen solen kom så tidigt i år så har jag redan hunnit testa de nyaste tillskotten ordentligt. Nedan solskydd kan jag verkligen rekommendera skyddsmässigt -  de håller vad de lovar och reflekterar bort en stor del av solens skadliga strålar.

Solskydden från Lovea som jag recenserade redan 2016 hänger fortfarande kvar! I år hade vi köpt SPF 15, 30 och 50 för Spanien-resan och sommaren. De här skyddar riktigt bra, doftar tropiskt, är vattenfasta och är lätta att spraya på och smörja in. Kan lämna en lite vit hinna som min man klagar på men jag tycker att det känns tryggt på något sätt när jag smörjer in min son. Här hittar ni recensionen på Lovea's fina solskydd.  

Nya för i år är solskydden från Madara som var deras vårnyheter för både ansiktet och kropp med SPF 30. Jag fastnade direkt vid deras beskrivning av en formula som förutom att skydda även skulle återfukta och skydda huden mot luftföroreningar och för tidigt åldrande. De fungerar jättebra, lämnar inga vita hinnor och vårdar huden, dock är de ej vattenfasta men klarar svett och tårar. Här hittar ni min recension på Madaras solskydd.

***

English: Feeling hot hot hot! We have not had this sunny and hot waether throughout Sweden in maaaany years. Because of that the heat and the sun came so early this year I have already tested the newest sunscreen additions properly.  I can really recommend the below sunscreens for protection - they keep what they promise and reflect a lot of the sun's harmful rays. 


The sunscreen from Lovea, which I reviewed allready in 2016, is still going strong! This year we had bought SPF 15, 30 and 50 for the Spain trip and for the summer. They protect really well, the scent is tropical, they are waterproof and are easy to spray and apply. Can leave a little white cast that my husband complains about, but I feel safe in some way when I apply this on my son. Here you can read my review of Lovea's sunscreens. 

New for this year are the sunscreens from Madara that were new in the range this years and are both for the face and body with SPF 30. I immediately loved their description of a formula that, in addition to protecting, would also moisturise and protect the skin from air pollution and premature aging. They work really well, do not leave any white cast and really care for the skin, but they are not waterproof but can handle sweat and tears. Here you will find my review on Madara's sun protection.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar