onsdag 23 december 2015

Kure Bazaar Glitter Collection ~ Pigalle, Stella och Crystal


En tidigt julklapp dök upp i postlådan i tisdags! Ett fint utskick från Kure Bazaar med nagellack från deras senaste glitter kollektion. Formulan är fortfarande 5-Free i dessa fina lack! Med ett undantag. Det finns ett lack som ska fungera som en peel-off bas för glitter lacken då de är svårt att få bort. Den har en konventionell formula vilket kan vara bra för er att veta om ni är sugna på glitter serien.

Det var tre fina lack med i den lilla presentboxen - rödglittrande Pigalle, rosa/silver glittrande Stella och vit/frost glittrande Crystal. Nedan ser ni bilder på alla lacken inklusive swatches.
På swatch-bilden har jag grundat med baslack, använt två lager av varje glitterlack och sedan lagt på ett topplack. Tror även dessa kan vara kanonfina över en solid färg, speciellt det röda Pigalle! Måste jag välja en favorit så väljer jag Crystal lacket. Jag bad min man peka ut vilket som var finast och han gillade Stella bäst.

Vilket är din favorit? Har ni använt några utav Kure Bazaars glitterlack? :)

***

English: I got an early Christmas present in the mailbox this Tuesday! A cute box from Kure Bazaar with nail polish from their latest sparkle collection. The formula is still 5 Free in these fine lacquers! With one exception. There is a polish that will serve as a peel-off base for the glitter, as they are difficult to remove. It has a conventional formula which can be good for you to know if you are eager to try the glitter series.

There were three fine nailpolishes within the little gift box - glittery red Pigalle, pink/silver sparkly Stella and white/frost glittering Crystal. Below you can see pictures of all the colours including swatches.
On the swatch picture I have painted with a base coat, then two layers of each glitter paint and then a topcoat. I think these will be lovely on top of a solid color aswell, especially red Pigalle! Do I have to choose one favourite I choose the Crystal nailpolish. I asked my husband to point out which he thought was the nicest and he liked Stella best.

Which is your favorite? Have you used some of the Kure Bazaar glitter polishes? :)







2 kommentarer:

  1. Gud vad fina! Tror jag gillar Crystal bäst jag med :)
    Skulle matcha den över ett beige nagellack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det vackert? <3 Jag tror att jag kommer att använda ett lack under ifrån Suncoat som har en genomskinlig pärlemofinish under och sedan Crystal över på nyårsafton. Tror det kan bli kanonfint!
      Håller med helt om att ljusa lack som beige med detta över är riktigt fint. :)

      Radera