måndag 15 juli 2013

Recension ~ Dermorganic Schampo & Inpackning


Dermorganic Daily Conditioning Schampo ska vara ett återfuktande schampo för torrt, färgat och livlöst hår. Det ska rengöra och reparera hårstrået varsamt med 100% ekocertifierad arganolja som även ska ge volym och glans. Berikad med Omega-6, Pantenol B5, Rice keratin aminosyror, antioxidanter och essentiella lipider och innehåller inga parabener, SLS, sulfater eller andra kemikalier. Passar alla hårtyper och är inte testat på djur.
Dermorganic Intensive Hair Masque innehåller även den 100% ekocertifierad arganolja som reparerar och återger elasticiteten och styrkan. Den ska återfukta håret utan att tynga ned och ge volym och glans. innehåller inga parabener, sulfater eller andra kemikalier. Passar alla hårtyper och är inte testat på djur. 220 kr för 250 ml

Schampo och hårmask kommer i två stora flaskor, schampot på 350 ml och masken på 250 ml. Båda har en lagom rinnig konsistens som är lite pärlemoskimrande till utseendet och doftar gott, blommigt och lite "frisörsalong". Personligen gillar jag inte att de doftar salong. Doften kommer dessutom från syntetisk parfym. Jag gillar de praktiska pumpflaskorna som är lätta att använda i duschen.

Väl i håret löddrar schampot bra och är lätt att massera in. Dock behöver jag nästan 2 schamponeringar för att få bukt med min feta hårbotten vilket gör den lite odryg. Kanske bättre för torrisar? Jag upplever faktiskt att den håller mitt hår fräschare lite lite längre än andra schampon vilket är positivt. Det känns som att schampot vårdar och lämnat håret återfuktat.

Hårmasken har en lite tjockare konsistens och är lätt att fördela i håret. Efteråt känns håret mjukt och omvårdat men kanske inte riktigt så lent och mjukt som jag hade förväntat mig för de 220 kr man betalar. Men det är ett bra bas-balsam om man inte är så kräsen som jag! ;-)

Plus
- Håller håret fräscht länge
- Vårdar håret

Minus
- Salongsdoften (syntetisk parfym)
- Schampot är lite odrygt
- Hade förväntat mig mer magi av hårmasken med tanke på priset

Betyg för båda produkterna blir 7 utav 10 möjliga. Bra SLS-fria produkter men jag saknar det lilla extra för slanten man betalar.

Daily Conditioning Schampo kostar 195 kronor för 350 ml. Intensive Hair Repair Masque kostar 220 kronor för 250 ml. De finns att köpa hos välsorterade frisörsalonger och via webben.
English: Nice hydrating combo! My hair feels soft and fresch longer, but maybe not as much as I hoped for. Sometimes I have to schampoo twice to get my greasy scalp clean.
Schampoo INCI: Aqua/Eau/Water, Disodium Cocoyl Glutamate, Decyl Glucoside, Sodium Cocoyl Isethionate, Cetearyl Glucoside, Methyl Gluceth-20, Argania Spinosa (Argan) Kernel Oil, Acetate (Vitamin E), Glycereth-2 Cocoate/Benzoic Acid, Parfum/FragranceHelianthus Annuus (Sunflower) Seed Extract, Vitis Vinifera (Grape) Seed Extract, Rice Amino Acids, PCA, Panthenol B5, Tocopheryl
Hairmask INCI: Aqua/Eau/Water, Cetearyl Alcohol, Behenamidopropyl Dimethylamine, Stearyl Alcohol, Caprylic/Capric Triglyceride, Argania Spinosa (Argan) Kernel Oil, Vitis Vinifera (Grape) Seed Extract, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Extract, Methyl Gluceth-20, Rice Amino Acids, Panthenol B5, Tocopheryl Acetate (Vitamin E), Glycereth-2 Cocoate/Benzoic Acid, Parfum/Fragrance

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar