onsdag 14 november 2012

Recension ~ Jason Naturally Fresh Oparfymerat Deo Stick

 
Jason Naturally Fresh Oparfymerat Deo Stick beskrivs som en naturlig deodorant och ska vara kliniskt testad för att effektivt motverka lukt under hela dagen. Oparfymerad och speciellt framtagen för känslig hud, och innehåller bland annat zinkricinoleat, majsstärkelse och bakpulver som tillsammans med extrakt från antibakteriella Grapefrukt kärnor hjälper mot dålig lukt. Den innehåller inga parabener, flatlater eller aluminium.

Den här deon är i fast form och man vrider på en liten "ratt" underst på förpackningen för att få upp stiftet. Stiftet är vitt och doftar som utlovat i stort sett ingenting. Men så mycket mer positivt har jag inte att säga om den här deon. Den håller bara ett par timmar innan det börjar lukta svett så ett träningspass med den här kan man bara glömma. Det står inte någonstans att den ska hämma svettningsprocessen, och det gör den inte heller. För mig är den här deon under all kritik då jag under vissa perioder kan svettas mer eller mindre.

Och när till och med sambon tycker till - "Du ska nog fundera på att byta ut din deo, gumman. Du luktar inte så fräscht...". Ja, då är det ingen vidare deodorant!

Plus
- Tyvärr inte mycket mer än att den är oparfymerad

Minus
- Håller endast några timmar
- Klarar ej av ett träningspass
- Hämmar ej dålig lukt

Då deon inte alls lever upp till vad den lovar mer än att den är oparfymerad så får den en ynka 1 i betyg utav 10 möjliga. Inget jag kan rekommendera!

Pris £4.99 från Feelunique.com. Hittar ingen svensk återförsäljare.

English: Not-so-good deo stick from Jason Naturals. After a couple of hours I can smell the odour and even my boyfriend commented on that maybe this deo wasn't for me...

INCI: Propanediol, Aqua (Water), Glycerin, Sodium Stearate, Zinc Ricinoleate, Polyglyceryl-3 Caprate, Camellia Sinensis Leaf Extract, Citrus Grandis (Grapefruit) Seed Extract, Hamamelis Virginiana (Witch Hazel) Extract, Lavandula Angustifolia (Lavender) Oil, Allantoin, Behenyl Alcohol, Ethylhexylglycerin, Glyceryl Stearate, Silica, Sodium Bicarbonate, Sucrose Cocoate, Tocopheryl Acetate, Zea Mays (Corn) Starch, Alcohol

4 kommentarer:

  1. Hahaha, vilken skön kommentar från sambon! Jag har själv testat Jasons Aloe Vera-deo och den var lika katastrofal den. /N

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Ja det var inget kul att höra! :) Då har vi alltså liknande erfarenheter, trist för Jason.

      Radera
  2. Vad synd att den var SÅ dålig. Har du något annat färskt och bra deo-tips. Inte lätt att hitta...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den var inget vidare... :/ Jag återgick snabbt till min deo från Urtekram där jag som tur var hade lite kvar. Den fungerar genom att hämma doften men inte den naturliga svettprocessen. Så ska jag rekommendera någon så är det Urtekram's deos! Har även börjat kika på min andra deo från Eco Cosmetics som även den är i stick-form. Återkommer med recension! :)

      Radera