söndag 14 oktober 2012

Tacksägelsedagen


Idag är det Tacksägelsedagen här i Sverige, vilken man främst firar med att ta med sig frukter, grönsaker och annat till kyrkan för vidare utdelning till behövande i församlingen. Det är alltså inte samma sak som Thanksgiving i USA, men ganska snarlikt skulle jag tro.

Så jag ska faktiskt på en Tacksägelsemiddag lite senare i eftermiddag som kommer att vara som en klassisk amerikansk Thanksgiving. Det blir bland annat kalkon med stuffing och citronpaj till efterrätt! :)

Så nu ska jag preparera mig själv lite med produkterna ni ser nedan. Vinröda naglar från Aquarella (hårdtestas just nu!), ansiksmask från Pure Thoughts och handkräm från MyHavtorn. På bilden ovan ser ni ett litet kollage jag har gjort. Älskar att ta in naturen i vårt hem! Det gör mig glad.

English: Today its Tacksägelsedagen (Thanksgivingday) here in Sweden. It's not the same as american Thanksgiving but we kind of feel like it is. I'm actually going to a real american Thanksgiving-dinner later this afternoon som now I'm prepping for tonight with a couple of beauty products. Above is a small installation I've made, love to take in nature into our home!

1 kommentar:

  1. Härligt!

    Jag har också plockat in hösten idag, fyllt några vackra tekoppar med färgsprakande löv :-)

    SvaraRadera