torsdag 20 september 2012

Recension - Klockargårdens Badbrus Romantik


Klockargårdens Badbrus Romantik är ett badbrus med bas av bakpulver och citronsyra och är helt naturligt. Det innehåller även vårdande kakaosmör och olivolja som ska göra huden len och mjuk. Med hjälp av eteriska oljor av Ylang Ylang, Lime, Patchouli, Svartpeppar & Myrten ska de aromatiska dofterna göra dig öppen, avslappnad och tillfreds med dig själv. Och som Klockargårdens själva uttrycker sig - upplev känslan av att sväva på ett romantiskt moln!

Jag använde hela den lilla påsen till ett bad. Pulvret luktade blommigt och syrligt i påsen och löste snabbt upp sig när jag strödde ut det i vattnet. Vattnet blir vitgrumligt, lite som mjölk upplöst i vatten. Doften var väldigt rogivande och jag kände mig behagligt avslappnad. Direkt när man klev ner i vattnet så kände jag oljorna lägga sig mot huden. Jag badade ungefär 20 minuter och efteråt kändes huden len och återfuktad, även fast jag duschat av mig med varmt vatten. Så insmörjning efteråt kändes överflödig.

Nu har jag bara testat badbruset en gång och en sort, men det här badbruset höll verkligen vad det lovade och jag är väldigt sugen på att testa fler varianter av Klockargårdens badbrus! Klockargården säljer även bl a doftljus, badsalt och tvålar.

Plus
- Rogivande doft
- Huden blir len och mjuk

Minus
- Kan inte komma på något!

Betyg blir full pott betyg 10 för den levde verkligen upp till mina förväntningar.

Pris ligger på omkring 35 kr för en liten påse / 75 gram. Jag hittar inga återförsäljare på Klockargårdens hemsida men bör finnas i välsorterade spa-, hälso- och present-butiker.

English: Review of Bathfizz "Romance" from swedish brand Klockargården. Aromathic relaxing scent from essential oils and keeps the skin smooth and soft with cacao and olive oil.

INCI: Sodium Bicarbonate, Citric Acid, Zea Mays, Theobroma Cacao, Olea Europea, Glycerol, Cananga Odorata Genuine, Pogostemon Cablin, Citrus Amurantifolia, Pier Nigrum, Myrtus Communis, C116255, Citral, Benzyl Salicylate, Eugenol, Geranoil, Benzyl Benzonate, Farnesol, Limonene, Linalool.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar