söndag 3 juni 2012

Ett första intryck av Eco Cosmetics Solskydd


Förra helgen spenderades på sommarstället i skärgården och med mig tog jag de nya solskydden från Eco Cosmetics. Vädret var ljuvligt och solen var framme så jag hann börja testa några utav dem och nedan kan ni läsa och se mitt första intryck av produkterna. Men givetvis kommer kompletta recensioner framöver i bloggen när jag hunnit testa dem ordenligt.

Från vänster:

SPF 30 solkräm, tonad - Med havtorn och oliv



Liggande:


Första produkten jag testade var persikodoftande Ansiktsgelen med SPF 30. Gelen luktar underbart och är gulaktig men det försvinner när man smörjer in sig. Gelen var väldigt lätt att få jämn över ansiktet och pumpflaskan är otroligt smart då själva pumpdelen fälls upp och ner när man vrider på flaskan.

Jag testade även kroppskrämen med SPF 30 och blev lite överraskad över att den var tonad och lite skimrande? Det är den som är nederst på min handled - jag har duttat krämen och sedan smort in den till vänster om det. Sambon hade glömt sitt solskydd hemma och tog ovetande utav den här - gissa om han blev förvånad när han satt där skimrande som Twilight-Edward i solen? ;-) Eftersom den är tonad och skimrande känns det som att den passar oss tjejer bäst. 

Den tonade dagskrämen med SPF 15 har jag inte testat ännu, men tänkte testa den som en foundation de dagar då solen är framme. Det är den som är överst på min handled och nyansen ser ganska ljus ut och går i rosa ton. 

Sprayen med SPF 30 var även den gulaktig och tillskillnad från ansikts-gelen tyckte jag att den här gav lite färg till huden. Den skyddade bra - för jag såg skillnaden mot den fläck där jag missat smörja när dagen var slut. Aj aj! Även den här luktar jättegott utav persika.

Brun-utan-sol / Bronzern har jag inte hunnit prova ännu men som ni ser på bilden så är det en vit kräm och den luktar lite syrligt, och inte alls så där läskigt som vanlig BUS brukar göra! 

Jag testade även Solläppbalsam med SPF 30 som även den har en svag doft av persika - det gillas! Stiftet ser ljusgult ut men är genomskinligt på läpparna.

Har ni testat några utav dessa? Vad tyckte ni?

English: A first look att some of the natural sunscreen products from Eco Cosmetics. The ones I tried has so far provided a good defense against sun and some even smell very sweet of peach. Full reviews will follow in the blog later when I have tested the products a bit more. 

16 kommentarer:

  1. Åh, vad härligt det ser ut på den översta bilden vid vattnet! Jag blev väldigt nyfiken på bronzern efter att ha läst om den hos Ylva/Euphoric Green! Nu hoppas jag att solen snart tittar fram igen, så att jag kan testa mina solskyddsprodukter från Eco Cosmetics :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var härligt den helgen, solsken och värme! Men nu väntar jag precis som du på att vädret ska komma tillbaka, men jag tror jag ska testa bronzern på benen nu ikväll! :)

      Radera
  2. Jättehärliga bilder! :)

    Jag har provat solskyddet med spf 20 och är nöjd med den. Har även provat eco cosmetics after sun och den är kanon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Ja de två produkterna har inte jag och det låter ju lovande om du gillar dem!

      Radera
  3. Ja, du vet ju vad jag tycker. :D Ansiktsgelen är typ min holy grail - älskar den! Resten av produkterna tycker jag också om. Så all in all så känns det verkligen som en gedigen och prisvärd serie med solskydd. Skönt att kunna känna sig trygg med naturliga solskydd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tror nog ansiktsgelén är en utav mina favvisar här med! :) Ska testa bronzerna på benen ikväll och se vad det ger för resultat.

      Radera
  4. Jag har testat ansiktsgelen och jag älskar den! Läppbalsamet tycker jag inte om jättemycket...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här, tror att ansiktsgelén blir en utav mina favoriter - inte minst för doften! :) Jag har bara hunnit testa läppbalsamet en gång så vi får se vad mitt omdöme blir tillslut. Vad var det du inte gillade med det?

      Radera
  5. Åh vilka härliga bilder, drömmer mig bort! :)
    Har inte testat några av dessa ännu men är nyfiken på framförallt solgelen och sololjan efter att ha hört mycket bra om dem.
    Här är det tyvärr ganska kyligt väder ännu men lite sol har vi fått idag mot kvällen, hoppas på att det blir varmare snart så att man kan ta sitt första dopp, blev ännu mera sugen nu på att simma när jag ser dina underbara bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Elisabeth! :) Det var jättefint väder just den helgen, men nu är det ostadigt igen så jag väntar otåligt på sommarvärmen igen. Lyckades ta mitt första dopp den helgen, dock efter en bastu ;)

      Radera
  6. Jag älskar ansiktsgelen, det är första gågen någonsin som jag hittat ett solskydd för ansiktet som jag inte får finnar av. Läppbalsamet tycker jag ger en vit ton på mina pigmenterade läppar men om jag bara är hemma så använder jag det flitigt.
    Sugen på att testa deras kroppsolskydd också, men måste göra slut på det som finns hemma först.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt! Ja det lilla jag hunnit använda gelen så tycker jag med det verkar som att den inte ger mig finnar (vilket jag med varit med om tidigare).
      Jag kan nog erkänna att jag bara kommer att använda sol-stiften när jag solar eller är ute i solen en lång period, för annars använder jag lipgloss eller andra läppbalsam med SPF 15 under sommaren när man ska till jobb etc.

      Radera
  7. Eco cosmetics ansiktsgele är jag mycket nöjd med :) Jag är nyfiken på deras sololja och undrar om du är nöjd med den? Gav den huden en orange ton? Förblev huden fettig av oljan under dagen? Brände du dig något fastän du smort in dig med oljan? Behövde du smörja in dig ofta för att den skulle ge ett bra skydd?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sara! Jag är inte lika nöjd med ansiktsgelen som dig tror jag.. :) Tyckte den var jättehärlig i konsistens, lukt osv men den höll inte mer än kanske två timmar och sedan började jag bränna mig i ansiktet (och då har jag inte badat)
      Däremot sololjan som du frågade om gör sitt jobb! Ja, du blir lit eorange/gul i huden och den är lite klibbig, speciellt i början. Men jag bränner inte mig om jag smörjer in var 2-3 timme. Däremot så lyckades den färga lite på en ljus bikini så jag rekommenderar att inte använda ljusa kläder eller badkläder när du använder oljan.

      Radera
  8. Hej, vad tyckte du om BUSen? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Emma! Dessvärre testade jag inte den speciellt mycket så jag hade någon bra grund för recension men det lilla jag provade så tyckte jag att den gav en naturligt färg och inget morots-dito. :)

      Radera