fredag 24 mars 2023

Recension / Review ~ Hada Keshosui Ansiktsvatten



Hada Keshosui beskrivs som ett milt rengörande och intensivt återfuktande ansiktsvatten för alla hudtyper med naturligt återfuktande komplex av Bambu, Näckros och Lotus. Ska fungera över över make-up.

Specifikationer: 

Naturligt resp ekologiskt innehåll: Ingen uppgift om andel naturligt och ekologiskt
För vem: Alla 
Certifieringar: X 
Hållbarhet: 12 månader från öppnande 
Tillverkningsland: Sverige 
Vegan: Ja 
Testat på djur: Nej 
Annat: Finns att köpa på Yasuragi 
Pris: Omrking 350-370kr för 125 ml 

Plus 
Härlig doft
Finfördelad mist
Svalkande
Fungerar bra ovanpå makeup

Minus 
Hade önskat mer återfuktning

Mitt utlåtande: Ansiktsvattnet kommer i en fin pumpflaska med spraymunstycke. Misten fördelas fint och den doftar gott, blommigt och någon djupare ton, inte så söt. På huden känns misten lätt svalkande initialt. Verkar ge viss återfuktning även om jag hade önskat mer. Fungerar bra ovanpå makeup! 

Observera att detta inte är en hel-naturlig produkt, den har delvis naturliga ingredienser. Står ingenting om parfymens ursprung på varken produkt eller hemsida så förutsätter att den är syntetisk. Doften dröjer sig kvar ganska länge och jag som är lite känslig (vänjt mig av vid syntetisk parfym) tycker att det blir lite mycket för näsan.

Blir lite fundersam över de aktiva ingredienserna då jag ser att Phenoxyethanol (konserveringsämne) ligger högt upp på ingredienslistan. Phenoxyethanol brukar nämligen vara på omkring några få procent vilket innebär att allt under brukar vara på max ett par procent utav produkten. Jag är ingen expert men detta fick mig att fundera över hur pass effektivt ansiktsvattnet är? 
 

INCI: Aqua, Butylene Glycol, Phenoxyethanol, Sodium Cocoyl Glutamate, Saccharide Isomerate, Parfum, Glycerin, Ethylhexylglycerin, Sodium Chloride, Citric Acid, Propylene Glycol, Hydrogenated Starch Hydrolysate, Sodium Citrate, Panthenol, Bambusa Vulgaris Shoot Extract, Nelumbo Nucifera Flower Extract, Nymphaea Alba Root Extract. Innehåller Contains: 125 ml

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar