måndag 9 januari 2023

Recension / Review ~ Cosmetic Perfection Foam Wash Champagne



~ For English - use the translate button to the right ~

Cosmetic Perfection Foram Wash Champagne beskrivs som en ekologisk och vegansk skummande rengöring med härlig doft av fruktig champagne. Med hjälp av Aloe Vera återfuktar och har ett PH värde på 5,5.. Den passar även perfekt som frans-shampo vid fransförlängning. 

Specifikationer:

Naturligt resp ekologiskt innehåll: 100% naturlig och ekologisk
För vem: Alla
Certifieringar: X
Hållbarhet: 24 mån från öppnandet / Bäst-före-datum
Tillverkningsland: Sverige
Vegan: Ja
Testat på djur: Nej
Annat: Perfekt för fransförlängning
Pris: 219kr för 115 ml 

Plus
Skummar riktigt bra
Söt fruktig champagnedoft
Tvättar lätt av smink men kräver några omgångar för mascaran

Minus
Hade önskat lite mer återfuktning

Mitt utlåtande: Den här turkosblå rengöringen kommer i en plastflaska med pump som enkelt fördelar lagom mycket skummande rengöring i handen. Doftar underbar sött och fruktigt av champagne, eller som min näsa uppfattar det, cider! Älskar doften! I början gjorde jag nog fel med den här rengöringen, jag blötte ansiktet först och sedan tog jag på skum. Men efter att ha sett en ganska stor beauty-influencer tipsa om att applicera och smörja in skum-rengöring på torr hud, det vår då den kom till sin rätt! Makeupen försvinner enkelt med den här metoden och huden känns ren och fin, dock hade jag önskat mer återfuktning då min känns något stram efteråt. 

INCI: Aqua, Citrillus Ianatus, Sodium Levuliante, Sodium Anisate, Cocomidopropylbetain, Glycerin, Aloe Barbadensis leaf juice, parfume, limonene, citral, linalol, CI 42090.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar