onsdag 2 november 2022

Recension/Review ~ Living Libations Seabuckthorn Best Skin Ever Cleanser Moisturizer


~ For English - use the translate button to the right ~

Living Libations Seabuckthorn Best Skin Ever Cleanser Moisturizer är en allt-i-ett rengöring och fuktkräm för ansiktet och kroppen. Oljan ska kunna användas som en rengöringstvål och mild exfoliant för alla hudtyper, inklusive acnebenägen hud eller på kroppen efter ett bad / dusch. Best Skin Ever innehåller bland annat Havtornsolja, Tamanuolja, Lavendel och Jojobaolja som ska lämna huden smidig och återfuktad.

Specifikationer:

Naturligt resp ekologiskt innehåll: 95% naturlig, ingen uppgift om ekologisk procent
För vem: Alla, acne benägen hud
Certifieringar: X
Hållbarhet: Ingen uppgift men eftersom den är oljebaserad borde det vara ganska lång hållbarhet
Tillverkningsland: Storbritannien
Vegan: Ja
Testat på djur: Nej
Annat: Återvinningsbar glasflaska, funkar på både ansikte och kropp
Pris: Ca 429kr / 50ml 


Plus
Fungerar jättebra som duscholja

Minus

Går inte att tvätta av ordentligt, oljig hud i ansiktet (läs mitt utlåtande)


Mitt utlåtande: Den här kombinerade rengöringen/oljan kommer i en glasflaska med lite tyngd i har ett pumpmunstycke med kork. Det är lätt att dosera och oljan är starkt ljusgul och doftar örtigt. Konsistensen är rinnande och skön mot huden när jag applicerar i ansiktet. Jag har dock problem med att tvätta av den här oljan, det räcker inte med varmt vatten eller muslinduk, min hud är fortfarande oljig. Jag vet inte om det är så att jag inte så så torr i ansiktet så att oljan annars skulle absorberats? Jag har även testat att använda produkten med en bomullsrondell men tycker ändå det blir för oljigt på huden. Däremot testade jag att använda den på kroppen som också rekommenderas. Jag använde den som duscholja, dvs smörjde in mig innan dusch. Det var den perfekt för! Dock blir det en dyr historia så bättre att köpa en annan olja för det ändamålet. 

Tyvärr blir det inte köp på den här igen men alla märken är ju inte för alla. :)

Ingredienser/INCI: Aloe Vera (Aloe barbadensis), Rosenvatten (Rosa damascena), Jojobaolja (Simmondsia chinensis), Sheasmör (Butyrospermum parkii), Havtornsolja (Hippophae rhamnoides), Rosvax (Rosa damascena), Örtinfusion av Åkerfräken (Equisetum arvense), Nässla (Urtica dioica) i Jojobaolja, Läkemalva (Althaea officinalis), Sandalträ eterisk olja (Santalum album), Frankincense eterisk olja (Boswellia carterii), Immortelle eterisk olja (Helichrysum italicum), Lavendel eterisk olja (Lavandula angustifolia), Ros Otto eterisk olja (Rosa damascena), Palmarosa eterisk olja (Cymbopogon martini), Timjan eterisk olja (Thymus linalool), Gurkmeja (Curcuma longa), Ingefära (Zingiber officinale), Vitamin D3 (Kolekalciferol), Nyponolja (Rosa canina), Salvia & Rosmarin eterisk olja (Salvia officinalis and Rosmarinus officinalis).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar