lördag 9 november 2019

Allt för Hälsan 2019

English: I went to the Allt för Hälsan fair (All for Health) together with my blogfriend Green Beauty Choices. Please use the translate button to read in english as this is a swedish fair.

***

Allt för Hälsan mässan startade igår och jag begav mig dit tillsammans med bloggkollegan Jeanette på Green Beauty Choices och mitt yngsta barn i barnvagn som fick agera assistent.

Temat för årets mässa var barns hälsa och välmående som uppmärksammades lite extra i den nya satsningen Aktiva Barn med roliga aktiviteter, matnyttig information och lekar. Jag gillar verkligen Allt för Hälsan mässan för den ger så mycket inspiration till att leva hälsosammare på alla plan. Jag gillar mixen av naturlig/ekologisk skönhet, yoga/träning, kost, föreläsningar och behandlingar.

Mässan pågår till imorgon Söndag, så passa på att svänga förbi!

Nedan kommer en massa bilder med intryck från Fredagens mässa!

Första stoppet blev Maria Åkerbergs maffiga monter som var fylld med superbra mässerbjudanden! Som vanligt proffsigt upplagt med stora delar av sortimentet på display och trevligt att träffa gänget på MÅ. Med mig hem kom deras nya Mascara Length som precis släppts. Ni hittar mer info om den på deras hemsida.

Sedan testade jag Cryo T-Shock som är ett naturligt sätt att minska fettdepåer på kroppen genom växelvis varmt och kallt.

Jag har läst lite om detta tidigare men i andra sammanhang där man t ex pratar om att varma ömsom kalla duschar, samt bastubad och kallbad är bra för kroppen för att bränna "vitt fett" och sätta fart på lymfsystemet.

Behandlingen gjorde inte speciellt ont förutom när det drogs i Mamma-valkarna hehe. Kändes såklart lite märkligt och nästan avdomnat med kylan men det släppte efter en stund när det var klart.




Vi gick även förbi ett nytt märke för oss - Organique.

Naturliga hudvårdsprodukter i fina förpackningar. Jag doftade på några och speciellt den med Kakao doftade ljuvligt!

De hade även stora badbomber (som ni ser i bild) som ska vara helt naturliga.









































Rosenserien hade byggt upp en jättefin monter och visade upp stora delar deras sortiment samt Sweden Eco, deras serie för män.

Med sig hade de sitt nya hårbalsam med arganolja som ska testas framöver. Ni hittar mer info om den på deras hemsida.


M Picaut fanns på plats med några utav deras trotjänare och nya favoriter.

Jag spanade in deras nya krämer med både pre- och probiotika samt halvädelstenar.

Måste erkänna att jag är lite sugen på att köpa mig ett exemplar av den med ametist. Hoppas Tomten läser det här haha!











Sydoreanska märket Whamisa som redan finns etablerat i Sverige fanns på mässan med flera av sina produkter att klämma och känna på.

Dock hade de inte sheet-maskerna med sig vilket jag tyckte var synd.
Samma utställare, KDIARY, hade även med sig för oss nya sydkoreanska märket Urang som jag sett webshoppen Jolie Beauty tagit in.

Oljorna såg verkligen superfina ut och kändes härliga på huden. En utav dem skulle till och med kunna användas på barn.











c/o Gerd var på plats med i stort sett hela sortimentet de med och med deras nyhet  - bodylotion med doft av Blåbär och Vaniljfudge. Mmmm!

Om jag förstod det rätt kommer det även komma en duschtvål med samma doft.

Här passade jag på att köpa en Fars Dags present till min man - ett badsalt för bastubad då han älskar att bada bastu när tillfälle ges.







Swedish Glam var ett nytt naturligt märke för oss

De verkade främst ha olika oljor, både rena och blandade med andra naturliga ingredienser. Bland annat torroljor och oljor med skimmer. 













Loelle hade med sig sina fina oljor och två utav deras nyaste tillskott - Arganolja och Hampaolja.

Just Hampaoljan ska vara bra och lugnande på psoriasis och eksem-benägen hud och innehålla mycket antioxidanter och näring för huden.











På mässan fanns även CBD oljor i form av hudvårdsoljor. CBD har ju varit omtvistat på senaste tiden men de produkter som säljs i Sverige av distributören innehåller endast cannabinoiden CBD (Cannabidiol) och i motsats till THC (Tetrahydrocannabinol) ger CBD ingen euforiserande effekt.

Oljorna luktade (och smakade!) lite hö-aktigt.








Något som inte är skönhetsrelaterat men ändå viktigt var den här displayen om dolt socker och om hur mycket socker vi och våra barn äter idag kontra vad vi bör äta. Skrämmande!

Detta fanns i barndelen av mässan för de som är nyfikna.













I övrigt tyckte jag det var en kanonmässa med massor av roligt att kika och mumsa på! Gott om tävlingar och gratis prover, inspiration och föreläsningar. Tyvärr hann vi inte med så mycket föreläsningar som vi hade velat utan prioriterade skönhetsmärkena.

Ett STORT TACK till arrangörer och utställare på Allt om Hälsan för en fin upplevelse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar