torsdag 23 april 2015

Pressvecka ~ Vass Pr och Etica Stockholm

I veckan så har det varit Pressvecka då PR Byråerna visar upp nyheter. För mig som driver bloggen som en hobby vid sidan om mitt vanliga heltids-jobb så är det svårt att kunna gå på allt. Men i tisdags hann jag besöka två press event utav de jag var inbjuden på under veckan! :-)
Första stoppet blev hos Vass PR och därefter ett stopp hos Etica Stockholm som hade slagit ihop sitt event med Star Studio som huserar flera smyckesmärken. Nedan kommer ett bildregn från min eftermiddag.

Hos Vass PR var det full rulle när jag kom dit. Tjejerna hade fullt sjå att hinna med att prata med alla. Solen strålade in i deras fina lokaler vid Humlegården i Stockholm. Det jag blev glad över att se var att flera naturliga märken hade fått första parkett tillsammans med vanliga konventionella skönhetsmärken.

English: Last Tuesday, I visited two press events. First a stop at Vass PR and then a stop at Etica Stockholm who had their event together with Star Studio that houses several jewelery brands. Below, an image rain from my afternoon.

At Vass PR, it was crowded. The girls had a tough job to find time to talk to everyone. The sun shone into their beautiful facilities at Humlegarden in Stockholm. There I was pleased to see that several natural brands had front row along with the usual conventional beauty brands.


Priti NYC var det första märktet jag lade märke till. 5 Free nagellacket verkar gå bra i Sverige och på plats visades deras två senaste serier upp. Denmark - som är en hyllning till just Danmark - innehåller dämpade nyanser i ljusblått, ljusgrönt, ljusgrått och vit. Och en sommarkollektion som jag ännu inte vet namnet på med sprakande starka nyanser i korall, turkos, indigoblått och turkost. Jag blir om än mer sugen på att testa Priti's nagellack!

Ecoya har jag nämt tidigare när jag varit hos Vass PR. De hade faktiskt ett par ljus jag inte sett tidigare och en uppdaterad förpackning. Jag jag blev tokförälskad i nya doften Palm Leaf & Tiare Flower som luktar exotiskt á la Hawaiian Tropic!

English: Priti NYC was the first brand I noticed. The 5 Free nail polish seems to be going well in Sweden and two of their newest series was demonstrated. Denmark - which is a tribute to the country with the same name - contains muted shades of light blue, light green, light gray and white. And a summer collection that I do not yet know the name of the strong summer shades of coral, turquoise, indigo and turqoise.

I have seen Ecoya before att Vass PR. They actually had a couple of candles I had not seen before and an updated package. I'm so in love with the new fragrance Palmleaf & Tiare flower that smells exotic à la Hawaiian Tropic!



Vass PR har även förvärvat Dr Hauschka och visade upp en liten del av deras sortiment. Även svenska Cicamed var representerade med en fin vägg med alla produkter, däribland nyaste tillskottet Face Mist som jag är nyfiken på. Och såklart fanns Voluspa's vackra produkter på plats med ljus gjorda av kokosvax.

Efter mitt besök hos Vass PR promenerade jag ner till Strandvägen 7A där Etica Stockhom och Star Studio hade sitt pressevent. Där träffade jag upp Erika Tapper från Etica som representerar flera märken som Kure Bazaar, Honoré des Prés, DermOrganic mm.

English: Vass PR has also acquired the Dr. Hauschka brand and showed off a small portion of their range. Also Swedish Cicamed was represented with a nice wall with all products, including the newest Face Mist I'm curious. And of course there was Voluspa's beautiful products in place with candles made of coconut wax.

Next stop was Strandvägen 7A where Etica the Stockholm and Star Studio had their press event. There I met up with Erika Tapper from Etica, who represents several brands as Kure Bazaar,
Honoré des Prés, DermOrganic and more.

En utav de första personerna jag träffade var en utav grundarna av Transderma och tillika fantastiska kvinnan Graziella Gallelli Ronlan. Jag blev väldigt förvånad och glad över att skönhetsmärket Transderma faktiskt är svensktillverkat och till största delen naturligt. Visste ni det? Deras storsäljare Vitamin C Serum innehåller bara två ingredienser - C Vitamin (L-ascorbic acid) och en naturlig bärare för c vitaminet. Jag fick med mig ett litet provrör med serumet för att testa hemma. Väldigt spännande!

English: One of the first people I met was one of the founders of natural brand Transderma and also an amazing woman - Graziella Gallelli Ronlan. I was very surprised and happy that this beauty brand Transderma actually is produced in Swedish. Did you know that? Their bestseller Vitamin C Serum contains only two ingredients - Vitamin C (L-ascorbic acid) and a natural carrier for the vitamin c. I got a small tube of serum to test at home. Very exciting!



Rapide Brow var på plats och fixade gästerna ögonbryn och hos Kiana Nails fick man en manikyr med Kure Bazaar vilket jag passade på att få! :-)
 DermOrganic har jag provat tidigare, då Schampo och Balsam, men denna gång fick jag med mig hem den här leave-in sprayen som doftar marsipan! Mums! Hoppas på att doften stannar kvar i håret under dagen.

STORT TACK till tjejerna på Vass PR och Erika och tjejerna på Etica Stockholm för inbjudan och roliga event. Och tack även till Star Studio som var med och höll i eventet med Etica på Strandvägen 7A. Vi ses snart igen!
Under taggen #greenpressday kan ni gå in och se fler bilder på Instagram från eventet på Strandvägen.

English: Browbar Rapide Brow was fixing the guests eyebrowss and at Kiana Nails I got the opportunity to get a manicure with Kure Bazaar nailpolish! :-)
I have tried
DermOrganic in the past, shampoo and conditioner, but this time I got this leave-in spray that has a scent of marzipan! Yum! Hope to scent remains in the hair during the day.

BIG THANKS to the girls at Vass PR and Erika and the girls at Etica Stockholm for the invitation and great events. And also a thanks to Star Studio, which co-held the event with Etica on Strandvägen 7A. See you again soon! 

Check the tag #greenpressday for more photos on Instagram from the event on Strandvägen 7A.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar