måndag 17 februari 2014

Brides in Silhouettes eventet + Nourish


I torsdags besökte jag Brides in Silhouettes eventet på Café Opera i Stockholm. Det var en kväll fylld med bröllopsinspiration! På plats fanns utställare för olika bröllopsrelaterade produkter som smink, klänningar, underkläder, skor, hudvård och catering av mat och tårtor. Och tillsammans med ett gäng förväntansfulla tjejer (och en och annan kille) fick jag se en härlig modevisning med underkläder, kostymer och fest- och bröllopsklänningar. En väldigt festlig afton!


På plats fanns brittiska märket Nourish som håller på att lanseras i Sverige. Gulliga Carina som tagit in märket berättade engagerat om produkterna och dess egenskaper. Nourish har 4 serier - Protect(torr hy), Relax(känslig hy), Balance(kombinationshy) och Radiance(normal hy).

De har även 3 serier utöver det: Kale - en ögonkräm med grönkål, Golden Glow - vårdande produkter med skimmer och Argan - Anti ageing produkter.

Jag fastnade för äppeldoften i Balance-serien, härligt fräsch! Jag tyckte det var kul att någon satsar på äppeldoft, för när jag tänker efter, så finns det inte så mycket ekologiska eller naturliga produkter med just äppeldoft? Balance serien vänder sig till min hudtyp, en kombinationshud och/eller oljig hud, och innehåller bland annat B, C och E vitaminer och peptider från äpple.

Nourish produkter köper du här.



Med mig hem fick jag naturliga produkter från Nourish, SweetLeaf Stevia och Nutri-Nick. Jag kan redan skvallra om att Kexbaren är fantastiskt god! Mmmm! :-)

English: Lasy Thursday I went to a Bridal event here in Stockholm at Café Opera. There was a fashionshow with bridal gowns and suits, underwear and partydresses. Exhibitors showcased cakes, underwear, shoes, make up, dresses and skin care products. Among all - brittish natural skincarebrand Nourish showed their products which they are launching here in Sweden. I fell in love woth the apple scent of from the Nourish kit for combination skin! I also found SweetLeaf Stevia and Nutri-Nick among the exhibitors.


2 kommentarer:

  1. Ytterligare ett event jag missade. :-( Men inbjudan ligger kvar i mailboxen.
    Jag är gillar flera av Nourish produkter. Ansiktsvattnet från Radiance serien är en favorit som jag tycker det syns det gör skillnad på huden. Jag har testat deras Argan kräm på vintern. Radiance serumet känns väldigt härligt på, men jag behöver lite mer för min torra hud. Ögonkrämen har jag börjat testa lite, men jag har kvar av min ögonkräm från Pai som jag ska använda upp inan det blir hårkörning på ögonkrämen, men det jag har testat så känns den mild och fin. Äppeldoft låter trevligt. Hoppas du gillar produkterna. Jag är nyfiken på hur deras rengöring fungerar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Malin! Åååh vad synd! :( Jag gick nämligen dit själv, och givetvis glömde jag kolla med dig.
      Vad kul att du testat en massa från Noursih! :) Nu blev jag väldigt nyfiken på ansiktsvattnet och resten av serien verkar ju lovande enligt dig. Kul! Ska börja testa det framöver. Kram på dig!

      Radera