tisdag 7 april 2020

Minitest - Handkrämer / Handcreams


I dessa tider när Corona-viruset rör sig över vår värld är det många, likt mig, som spritar sönder sina händer riktigt illa. I vårt hem står det lite handkrämer här och var för att lindra röda irriterande händer och jag har hunnit bilda mig en uppfattning kring de jag har hemma. Så här kommer ett minitest på några naturliga handkrämer!

Organique Feel Up Handcream - 159kr / 70 ml

Den lätta handkrämen ökar elasticiteten och mjukgör huden, skyddar mot irritation, absorberas snabbt och lämnar en långvarig och uppfriskande doft med hjälp av innehåll från Matcha-te och gröna kaviarextrakt, Sheasmör, oljor från sojabönor, rapsfrö och söt mandel, ceramid komplex, glycerin, allantoin, pantenol, vitamin E. 

Mitt utlåtande: Fräsch doft av citron, grönt te och bergamot. Lätt att applicera och absorberas snabbt i huden och lugnar. Huden känns len, återfuktad och skyddad. Extra plus för Vegan-vänlig produkt. Frågetecken på "parfym" i ingredienslistan. Kan inte se markering om att det skulle vara naturlig sådan.


Dr Sannas Handkräm - 179kr / 75 ml

Dr Sannas Handkräm är en vårdande och mjukgörande kräm för dina händer innehållande bl.a. Probiotika, Omega 3-6-9 och Kolloidalt havre. Havre innehåller beta glucaner som visat sig ha anti-inflammatoriska och lugnande egenskaper. En skyddande och vårdande handkräm som mjukgör torra händer med en upplyftande doft av lindblom och bergamott.

Mitt utlåtande: Luktar milt och gott av (i mitt tyckte) mest lindblom. Lätt att applicera och absorberas snabbt in i huden. En pytteliten hinna blir kvar som känns skyddande och vårdande. Röd irriterad hud känns lugnad och len. Extra plus för formulan för känslig hud och för att den innehåller probiotika. Min favorit utav dessa tre handkrämer.

 
Ica Ekologisk Handkräm 22kr / 50 ml

Ekologiskt certifierad Handkräm som passar mycket bra till torra händer. Innehåller bl a Aloe Vera, Solrosolja och Kamomill-extrakt.

Mitt utlåtande: Doftar ingenting och känns väldigt mild. Lägger sig som en hinna på huden som jag känner att jag helst vill tvätta bort då jag känner mig lite "hal" om händerna. Huden känns återfuktad. Extra plus för priset, tillgänglighet och förpackning gjord av sockerrör.


***

English: In these troubled times when the Corona virus is sweeping across our world, many, like me, are tearing down their hands really badly. In our home there are little hand creams here and there to relieve red irritating hands and I have been able to form an opinion about the ones I have at home. So here comes a mini test on some natural hand creams!

Organique Feel Up Handcream - 159kr / 70 ml


This light hand cream enhances elasticity and softens the skin, protects against irritation, is quickly absorbed and leaves a long lasting and refreshing scent using Matcha tea and green caviar extracts, Shea butter, soybean oils, rapeseed and sweet almond, ceramide complex, glycerine, allantoin, panthenol, vitamin E.

My opinion: Fresh scent of lemon, green tea and bergamot. Easy to apply and absorbed quickly into the skin and soothes. The skin feels soft, moisturized and protected. Extra plus for Vegan-friendly product. Question mark for "perfume" in the ingredient list. Can't see marking that it would be natural origin.



Dr. Sanna's Hand Cream - 179 SEK / 75 ml


Dr. Sanna's Hand Cream is a nourishing and softening cream for your hands, including Probiotics, Omega 3-6-9 and Colloidal Oats. Oats contain beta glucans which have been shown to have anti-inflammatory and calming properties. A protective and nourishing hand cream that softens dry hands with an uplifting scent of linden blossom and bergamot.

My opinion: Smells mild and good (in my opinion) most of linden bloom. Easy to apply and absorbed quickly into the skin. A tiny membrane is left that feels protective and nurturing. Red irritated skin feels soothed and smooth. Extra plus for the formula for sensitive skin and for containing probiotics. My favorite of these three hand creams.


Ica Organic Hand Cream 22 SEK / 50 ml

Organically certified Hand Cream that fits very well to dry hands. Contains aloe vera, sunflower oil and chamomile extract.

My opinion: Smells nothing and feels very gentle. Settles as a membrane on the skin which I feel I would rather wash off when I feel a little "slippery" about the hands. The skin feels moisturized. Extra plus for the price, availability and packaging made of sugar cane.


1 kommentar:

  1. Hej, jag är Theresa Williams. Efter att ha varit i förhållande med Anderson i åratal, han slöt mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem till min vän och hon föreslog att jag snarare skulle kontakta en stavhjul som skulle kunna hjälpa mig att förtrolla för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde på stava, jag hade inget annat val än att prova det, jag skickade med trollspåren, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande under den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom. Det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett problemproblem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla stavskärmaren som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-postadress: {drogunduspellcaster@gmail.com} Du kan skicka e-post till honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
    1) Älska trollformler
    2) Lost Love Spells
    3) Stoppa skilsmässor
    4) Giftermål
    5) Graviditet spell
    6) Uppdelningar
    7) Dödsförtroll
    8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
    9) vill tillfredsställa din älskare
    10) Lotteri
    Kontakta denna fantastiska man om du har problem för en varaktig lösning
    genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

    SvaraRadera