onsdag 11 mars 2020

Recension / Review ~ Wooden Spoon Gentle Diaper Cream


Wooden Spoon Gentle Diaper Cream är en ekologisk blöjkräm är tillverkad med ekologiska smör av kokos, kakao, shea och macadamnöt, ekologisk olja, icke nano-zinkoxid och mild kamomill. Den ska ta hand om och lugna den ömtåliga bebishuden på ett naturligt och milt sätt och återfukta huden. Blöjkrämen ska kunna användas på nyfödda och uppåt i ålder.

Specifikationer: 

Naturligt resp ekologiskt innehåll: 100% naturligt, 88% ekologiskt.
För vem: Barn i alla åldrar från nyfödd
Certifieringar: Soil Association
Hållbarhet: Omkring 24 månader från öppnandet
Tillverkningsland: EU/Bulgarien
Vegan: Ja
Cruelty-Free: Ja 
Annat: x
Pris: Runt 150-200kr för 100 ml
Införskaffande: Fått den i present till barnen. Har sett den på t ex Jordklok och Laplandecostore.

Plus
- Krämig och lätt att applicera
- Doftar i stort sett ingenting
- Lugnar röda bebisrumpor och irriterade veck

Minus
- Inget

Mitt utlåtande: Den här blöjkrämen kommer i en aluminumförpackning med lock. Krämen är vit och doftar i stort sett ingenting, endast lite av kamomill om man luktar i burken. Konsistensen är en superlätt kräm med fast och krämig konsistens som är lätt att applicera på bebisrumpor. Jag upplever att den lugnar röda irriterade veck och bebisrumpor ganska fort. Det går såklart inte att jämföra hur snabbt det lindrar med konventionella krämer som t ex Bepanthen men det hade jag inte förväntat mig heller. Men om jag applicerar på kvällen på röd bebisrumpa så har irritationen halverats morgonen efter. Krämen känns otroligt dryg och skonsam, samt återfuktande. Den är lätt att torka bort från bebisens hud.

***

English: Wooden Spoon Gentle Diaper Cream is an natural cream made with organic butter of coconut, cocoa, shea and macadamian nuts, organic oil, non-nano-zinc oxide and mild chamomile. It should care for and soothe delicate baby skin in a natural and gentle way and moisturize. The diaper cream cab be used on newborns and upwards in age.

Specifications:


Natural and organic content:
100% natural, 88% organic.
For whom:
Children of all ages from newborn and up
Certifications:
Soil Association
Shelf life:
About 24 months from opening
Country of manufacture:
EU / Bulgaria
Vegan:
Yes
Cruelty-Free:
Yes
Other:
x
Price:
Around SEK 150-200 for 100 ml
Procurement:
Was given as a gift to the children.

Plus
- Creamy and easy to apply
- Smells pretty much nothing
- Soothes red baby bootys and irritated creases


Minus
- Nothing

My opinion:
This diaper cream comes in an aluminum jar with a lid. The cream is white and smells of virtually nothing, only a bit of chamomile if you smell in the jar. The texture is a super light cream with firm and creamy texture that is easy to apply to baby booty. I find it calms red irritated creases and baby bootys fairly quickly. Of course, it is not possible to compare how quickly it relieves with conventional creams, but I did not expect that either. But if I apply in the evening to then the irritation has halved the morning after. The cream feels incredibly economic and gentle, and moisturizing. It is easy to wipe away from the baby's skin.



INCI:  Sheasmör*, kokosolja*, macadamiaolja*, kakaosmör*, ej-nano zinkoxid, mandelolja*, e-vitamin, kamomillolja*.

INCI: BUTYROSPERMUM PARKII (SHEA) BUTTER*; COCOS NUCIFERA (COCONUT) OIL*; MACADAMIA TERNIFOLIA SEED OIL*; THEOBROMA CACAO SEED BUTTER*; NON-NANO ZINC OXIDE; PRUNUS AMYGDALUS DULCIS (ALMOND) OIL*; TOCOPHEROL (VIT Е), ANTHEMIS NOBILIS FLOWER (CHAMOMILE) OIL*. *certified organic.
 

1 kommentar:

  1. Hej, jag är Theresa Williams. Efter att ha varit i förhållande med Anderson i åratal, han slöt mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem till min vän och hon föreslog att jag snarare skulle kontakta en stavhjul som skulle kunna hjälpa mig att förtrolla för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde på stava, jag hade inget annat val än att prova det, jag skickade med trollspåren, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande under den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom. Det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett problemproblem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla stavskärmaren som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-postadress: {drogunduspellcaster@gmail.com} Du kan skicka e-post till honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
    1) Älska trollformler
    2) Lost Love Spells
    3) Stoppa skilsmässor
    4) Giftermål
    5) Graviditet spell
    6) Uppdelningar
    7) Dödsförtroll
    8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
    9) vill tillfredsställa din älskare
    10) Lotteri
    Kontakta denna fantastiska man om du har problem för en varaktig lösning
    genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

    SvaraRadera