måndag 23 mars 2020

Recension / Review ~ Rosenserien Conditioner with Arganoil


Rosenserien Conditioner with Arganoil beskrivs som ett ekologiskt balsam som fungerar som en hårkur där håret återfuktas utan att bli tungt och håret ska bli mjukt och lättkammat. Balsamet innehåller argan-, broccolifrö- och kameliaolja som ska skydda, ge näring och glans. Håret ska bli mindre frissigt med hjälp av en kraftfull fuktbindare från björk.

Specifikationer: 

Naturligt resp ekologiskt innehåll: 100% naturligt, 78% ekologiskt.
För vem: Alla hårtyper
Certifieringar: Godkänd av PETA och Djurens Rätt
Hållbarhet: Bäst före-datum, ca 2 år
Tillverkningsland: Sverige
Vegan: Ja
Cruelty-Free: Ja 
Annat: x
Pris: Ca 249kr för 150 ml
Införskaffande: Pressprov från skönhetsmässa

Plus
- Krämig och lätt att applicera
- Doftar fräscht av citrus och citrongräs
- Håret blir lätt att reda ut och borsta
- Håret blir mjukt och lent utan att tynga ner

Minus
- Inget

Mitt utlåtande: Balsamet kommer i en enkel plast-tub med snäppkork och är ganska enkel att applicera i rätt mängd. Balsamet är lätt rinnande och krämig i konsistensen och luktar gott av citrus och citrongräs (doften från litsea cubeba). Balsamet löddrar inte utan känns mer som en kräm som man jobbar in i håret och låter verka. Det är lätt att skölja ur och håret blir lätt att borsta / reda när det är blött. När håret torkat känns det lent och mjukt. Inte det minsta oljigt eller tungt. Jag hade faktiskt inte så stora förhoppningar på detta balsam då jag tycker att naturlig balsam överlag inte presterar så bra så detta är faktiskt ett utav de bättre jag provat!

***

English: Rosenserien Conditioner with Arganoil is described as an organic conditioner that acts as a hair cure where the hair is moisturized without being heavy and the hair should be soft and easy to comb. The conditioner contains argan, broccoli seed oil and camellia oil to protect, nourish and give shine. The hair should be less frizzy with the help of a powerful birch moisturizer.

Specifications:

Natural and organic content: 100% natural, 78% organic.
For whom: All types of hair
Certifications: Approved by PETA and Animal Rights
Shelf life: Best before date, about 2 years
Country of manufacture: Sweden
Vegan: Yes
Cruelty-Free: Yes
Other: x
Price: About SEK 249 for 150 ml
Procurement: PR Sample from beauty fair

Plus

- Creamy and easy to apply
- Nice scent-  fresh citrus and lemongrass
- The hair gets easy to brush

- The hair gets soft with out weighing down

Minus

- Nothing

My statement: The conditioner comes in a simple plastic tube with snap cork and is fairly easy to apply in the right amount. The balm is slightly runny and creamy in texture and smells good of citrus and lemongrass (the scent of litsea cubeba). The conditioner does not lather but feels more like a cream that you work into the hair and leave it for a couple of minutes. It is easy to rinse out and the hair becomes easy to brush when wet. When the hair is dry, it feels soft. Not at all oily or heavy. I did not actually have such high hopes for this conditioner as I think natural conditioners overall does not perform as well so this is actually one of the better ones I have tried!



INCI: aloe vera*, veg emulgator, fett från kokos, veg glycerol*, kokosfettvax. arganolja*, omega-3 fettsyror, jojobaolja*, veg emulgator, broccolifröolja*, kameliaolja*, tre fuktbindare från björk, litsea cubebaolja*, rosenolja*, veteprotein, guarkärnmjöl, mjölksyra, 2 växtsalter, veg emulgator, natriumsalt, vatten, 4 doftämnen (finns naturligt i eterisk olja).*Ekologiskt certifierad ingrediens enligt standard EEC 834/2007 and USDA/FDA.

INCI: Aloe vera leaf juice*, Cetearyl alcohol, Caprylic/Capric triglyceride, Glycerin*, Cetyl alcohol, Argania spinosa kernel oil*, Coco-caprylate, Simmondsia chinensis seed oil*, Ceterayl glucoside, Brassica oleracea Italica seed oil*, Camellia Japonica seed oil*, Xylitolglucoside, Xylitol, Anhydroxylitol, Litsea cubeba fruit oil*, Rosa damascena flower oil*, Hydrolyzed wheat protein, Guar hydroxypropyltrimonium chloride,Lactic acid, Sodium anisate, Sodium levulinate, Sorbitan caprylate, Sodium benzoate,Aqua, Citral, Limonene, Linalool, Geraniol.
*Ingredient from organic farming according to EEC 834/2007 and USDA/FDA standard.

1 kommentar:

  1. Hej, jag är Theresa Williams. Efter att ha varit i förhållande med Anderson i åratal, han slöt mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem till min vän och hon föreslog att jag snarare skulle kontakta en stavhjul som skulle kunna hjälpa mig att förtrolla för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde på stava, jag hade inget annat val än att prova det, jag skickade med trollspåren, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande under den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom. Det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett problemproblem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla stavskärmaren som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-postadress: {drogunduspellcaster@gmail.com} Du kan skicka e-post till honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
    1) Älska trollformler
    2) Lost Love Spells
    3) Stoppa skilsmässor
    4) Giftermål
    5) Graviditet spell
    6) Uppdelningar
    7) Dödsförtroll
    8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
    9) vill tillfredsställa din älskare
    10) Lotteri
    Kontakta denna fantastiska man om du har problem för en varaktig lösning
    genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

    SvaraRadera