lördag 10 december 2016

Recension / Review ~ Maria Åkerberg Salt Scrub White Chocolate


Maria Åkerberg Salt Scrub White Chocolate beskrivs som en lyxig peeling med havssalt, vegetabiliska oljor och vit choklad. Med hjälp av havssaltet rengörs och peelas huden varsamt och vit choklad tillsammans med oljor av solros, raps, jojoba och oliv återfuktar och tillför antioxidanter. Chockladdoften ska ge ro och avkoppling för sinnet. Peelingen har ett självkonserverande system. Tillverkad i Sverige och hållbarhet 6 månader efter öppnandet.

Mitt utlåtande: Skrubben kommer i en stor vit stilren burk med skruvlock. Peelingen är vaniljvit/ljust gul och är lätt att dosera direkt från burken även med blöta fingrar. Konsistensen är som en kornig mousse men tillräckligt lös för att lätt applicera på kroppen, och den doftar ljuvligt av vit choklad, vanilj och lite rosmarin. Mmm!

Jag fick med mig mitt exemplar som pressprov från Acadermiamässan och har hunnit testa den vid varje duschtillfälle sedan dess. Jag har främst använt min i duschen på fuktig hud men även testat den på torr hud. Vid applicering på torr hud = starkare peelingeffekt, applicering på fuktig hud = mildare peelingeffekt.

Den här peelingen känns oerhört lyxig! Den doftar gott, peelar bra OCH lämnar huden återfuktad och len, något jag inte upplevt med andra skrubbar.  Det är en ren fröjd som nybliven-och-alltid-trött-mamma få en stund för mig själv i duschen med den här och få känna mig mjuk, len och fräsch efteråt. Detta är helt klart skrubben jag har letat efter!

Plus
- Doftar gott
- River bra och lagom
- Återfuktar mycket
- Len och mjuk hud

Minus
- Inget alls!

Pris omkring 299kr för 200ml hos Maria Åkerberg, Skincity, Skogsro Spa men även på utvalda salonger och butiker.

Och det finns ju faktiskt fler produkter med White Chocolate doft, så lite sugen blir jag på att komplettera med bodylotion. :)

***

English: Maria Akerberg Salt Scrub White Chocolate described as a luxurious peeling with sea salt, vegetable oils and white chocolate.Sea salt should clean and peel the skin gently and white chocolate with oils of sunflower, rapeseed, jojoba and olive should moisturize and add antioxidants to the skin. The chocolate scent is to provide quiet and relaxation for the mind. The peeling has a self-preservative system. Made in Sweden and durability 6 months after opening.

My opinion: The scrub comes in a large white jar with a screw cap. The peeling is vanilla white / light yellow and is easy to dose directly from the can even with wet fingers. The texture is grainy, but loose enough to easily apply on the body, and the wonderful scent of white chocolate, vanilla and a little rosemary. Yum!

I got my copy at the Acadermia Fair and I tried it at least 10 times. I mainly used my in the shower on damp skin, but also tested it on dry skin. When applied to dry skin = strong peeling effect, applied to damp skin = mild peeling effect.

This peeling feels incredibly luxurious! It smells good, good exfoliates and leaves skin moisturized and smooth, something I have not experienced with other scrubs. It is a joy as a new-and-always-tired-mom get a moment to myself in the shower with this and feel soft, smooth and refreshed afterwards. This is clearly the scrub I've been looking for!

INCI:

2 kommentarer:

  1. Åh, vad härligt det låter! Nu blev jag ännu mer sugen på peelingen :) Jag har haft body lotion White Chocolate och den är ljuvlig. Underbar doft och härlig konsisten som snabbt går in i huden och kladdar inte. Min favorit :) Ha en fin lördag! Önskar att Maria Åkerberg skulle ha en sockerpeeling också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Kasia! <3 Ja det är underbar, jag beställde en extra nu när det var 25% på MÅ på Skincity. Lite sugen på att testa deras bodylotion i samma doft. Kul att du gillar den, låter lovande! :) Ja sockerpeeling känns ju egentligen lite skonsammare än salt, men är kanske svårare att konservera eller bevare i sin form?

      Radera