måndag 3 oktober 2016

Recension / Review ~ Now Foods Solutions Hyaluronic Acid Firming Serum


Now Foods Solutions Hyaluronic Acid Firming Serum är ett naturligt serum med hyaluronsyra som ska återfukta och jämna ut huden och släta ut fina rynkor. Innehåller få effektiva ingredienser som hyaluronsyra, aloe vera juice, grönt te extrakt, alg extrakt och kollagen. Ej testad på djur. Tyvärr hann jag slänga pappersförpackningen så jag ser ej tillverkningsland eller hållbarhet.

Mitt utlåtande: Det här serumet kommer i en smart vakumpump-flaska och doserar bra. Serumet är genomskinligt, lätt att smörja in och doftar blommigt. Serumet absorberas snabbt av huden och lämnar en len känsla men det känns ändå som att man vill lägga på en fuktkräm ovanpå.

Jag hade stora förhoppningar på det här serumet då det hade få ingredienser och sådana som jag favoriserar i mina krämer - hyaluronsyra, grönt te, aloe vera mm. Jag har testat många krämer under åren och bara reagerat litegrann på en. Men den här tog priset. Jag använde serumet i ca 1½ vecka och allt kändes jättebra. Men helt plötsligt blev huden (främst kring ögonen) helt röd, läderartad, kliande och fjällig..!! Det tog ungefär 1 vecka innan det röda lagt sig och sedan ytterligare 2 veckor innan det fjälliga läkt. Snacka om kemisk peeling! :-( Jag vågade inte använda något annat är kokosolja under de här veckorna.

Nej, det här serumet var inget vidare! Som tur var gav jag endast ca 100kr för det.

Plus
- Få utvalda ingredienser

Minus
- Min hud reagerade väldigt starkt med rodnad, läderhud och fjällande i 3 veckor

Om någon mot förmodan ändå är intresserad finns serumet att köpa här på iHerb.


***

English: Now Foods Solutions Hyaluronic Acid Firming Serum is a natural serum with hyaluronic acid to hydrate the skin and smooth out fine wrinkles. Contains few effective ingredients like hyaluronic acid, aloe vera juice, green tea extract, algae extract and collagen. Not tested on animals. Unfortunately, I had time to throw the paper package so I can not see the country of manufacture or durability.

My opinion: This serum comes in a smart vacuum pump bottle and dispenses good. The serum is transparent, easy to apply and has a scent of floral. The serum absorbs quickly by the skin and leaves a smooth feel but it still feels like you want to put on a moisturizer on top.I had high hopes for this serum when it had few ingredients and those that I favor in my lotions like hyaluronic acid, green tea, aloe vera e t c. I have tried many creams over the years and just reacted a little bit from one. But this one took the price! I used the serum for about 1½ week and everything felt great. But suddenly my skin became completely red, leathery, itchy and flaky.. !!
(especially around the eyes) It took about one week before the red settle and then another two weeks before the flakyness to dissapear. Talk about chemical peel! :-( I did not dare use anything else but coconut oil during the following weeks.

INCI: Water (aqua), aloe barbadensis leaf juice*, glycerin, xanthan gum, natural aroma, sodium hyaluronate (hyaluronic acid), camellia sinensis (green tea) leaf extract, algae extract, soluble collagen, natural hinokitiol.

*Certified Organic


3 kommentarer:

  1. Ojj, har du nån aning om vad det kan va du reagerade på? Jag blir alltid lite skeptisk över "naturlig arom"? Och det liksom före alla riktigt aktiva ingredienser :/
    Hur använde du det? Bara under natten, eller gick du full in med både dag och natt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har faktiskt ingen aning alls! :( Jag använde det främst på kvällarna, men även någon gång dagtid. Så trist!

      Radera
  2. Now är ju tyvärr ett "billigt" märke själv köper jag bara eteriska oljor som citron från now för att använda i bak, hudvård skulle jag avstå från denna märke. Så synd :/

    SvaraRadera