söndag 5 juli 2015

Mina Sommar-favoriter ~ Solskydd / Sunscreen

Nu har äntligen sommaren och värmen kommit ordentligt till Sverige och vad passar bättre än ett inlägg om solskydd? :-) Här är mina favoriter som kommer att användas flitigt denna sommaren. Tre har jag recenserat sedan tidigare och har fått återkomma även detta året för att de skyddar så bra. En nykomling är Anne Marie Börlinds solskydds-spray, med vad företaget själva säger, är ett naturligt kemiskt filter. Ska bli kul att prova! Extra plus för spray-solskydd. Återkommer med recension!

Vilka är era favoriter? Kan ni rekommendera några bra naturliga solskydd?

Hurraw! Sun Balm SPF15 - Doftar underbart av Mandarin-glass och skyddar och återfuktar bra. Min recension hittar ni här.

Badger Balm Sun Lotion SPF16 - Lätt att smörja in trots fysikaliskt filter av Zinkoxid och skyddar väldigt bra. Min recension hittar ni här. 

Balance Me Natural Protection Moisturiser SPF25 - Solskydd för ansiktet som är lätt att smörja in och lämnar ytterst liten vit hinna. Bra under smink. Min recension hittar ni här.

Anne Marie Börlind Sun care Sun Spray SPF20 - Vattenresistent solskydd i sprayform med naturligt kemiskt filter. Återkommer med recension.

***

English: Finally! The summer and the heat has arrived to Sweden and what better than a post about sunscreens? :-) Here are my favorites that will be used extensively this summer. Three of them I have reviewed in the past and they return again this year because they protect so well. A newcomer is Anne Marie Börlinds sunscreen spray with what the company itself says is a natural chemical filter. Will be interesting to try! Extra plus for spray sunscreens. Will be back with review on this one.

What are your favorites? Can you recommend some good natural sunscreen?


Hurraw! Sun Balm SPF 15 - Smells lovely of tangerine icecream and protects and moisturises well. You find my review here.

Badger Balm Sun Lotion SPF 16 - Easy to apply sunscreen even though it has a physical filter of zincoxide. Protects very well. You find my review here.

Balance Me Natural Protection Moisturiser SPF25 - Sunscreen for the face that is easy to apply and protects well. Leaves only a slightly white coating. Perfect under makeup. You find my review here.

Anne Marie Börlind Sun care Sun Spray SPF20 - Water-resistant spray-on sunscreen with natural chemical filter. Will be back with review. 

2 kommentarer:

  1. Jag är väldigt förtjust i Eco Cosmetics solskydd och det senaste inköpet är en klar favorit, en olja. http://www.apotea.se/eco-cosmetics-sololja-spray-spf-30-50-ml
    Det har spraymunstycke men jag tycker det funkar lite dåligt så jag sprayar en klick i handen. Oljan är lite orange och huden får fin färg. Nackdelen är väl att den kletar av sig lite orange färg på ljusa tyger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika! Ja den har jag med testat men det var två år sedan. Utav alla Eco Cosmetics så var det den som skyddade bäst. Annars tyckte jag inte att Eco Cosmetcis skyddade min hud så bra jämfört med andra naturliga solskydd. En stor nackdel är att de färgar av sig, det gillar jag inte alls!

      Här är mina tidigare recensioner på dem:
      http://est-belle.blogspot.se/2012/08/recension-eco-cosmetics-solgel-ansikte.html
      http://est-belle.blogspot.se/2012/09/recension-eco-cosmetics-solskyddskram.html
      http://est-belle.blogspot.se/2012/08/recension-eco-cosmetics-day-spf-15.html

      Trevlig sommar! :)

      Radera