lördag 30 maj 2015

Express Ansiktsbehandling hos Life


I måndags var jag på ansiktsbehandling hos Carina i en utav de största Lifebutikerna i Stockholm, på Drottninggatan 63 (den som tillhörde PUB-huset innan). Carina har jobbat som auktoriserad hudterapeut sedan 1992 men det var inte förrän 2007 som hon kom i kontakt med Anne Marie Börlinds produkter. Sedan dess är hon helsåld på A-M Börlind och jobbar enbart med hennes produkter. Det finns även andra naturliga märken som Dr Hauschka. Moonsun, Maria Åkerberg och Weleda i behandlingsmenyn men det utförs då av andra hudterapeuter. 

På menyn stod en Express behandling som beskrivs som en "Quick-fix" för alla som inte har tiden men ändå vill piffa sig till en fest, middag, dejten, intervjun eller resan. Där finns fyra olika behandlingar för Express att välja mellan: Aqua-Lift, Calming Sensation, Orange Blossom Energizer och Rose Blossom Revitalizer. Carina valde Aqua-Lift till mig i kombination med Anne Marie Börlinds Pearl-serum. Hon använde även serumet Aqua Nature med naturlig hyaluronsyra som min hud svarade väldigt bra på.

Just den här dagen hade jag världens huvudvärk men Carina tog god hand om mig och hela jag var totalt avslappnad efteråt, så pass att huvudvärken faktiskt släppte lite. Express behandlingen är väldigt inriktad på massage av ansiktet, dvs att massera in produkterna varsamt samtidigt som huden aktiveras. Min hud glufsade glupskt i sig Aqua produkterna och verkade helnöjd. Det blev jag med när jag såg mig i spegeln direkt efteråt. Hej plumpad, återfuktad och glad hud! :-) Stort tack Carina!

Om ni vill kika på vilka behandlingar Carina erbjuder så kan ni läsa mer om dem på Boka Direkt-länken.

***

English: Last Monday I took a facial treatment with Carina in one of the largest Life stores in Stockholm, Drottninggatan 63 (the one that belonged to the PUB building before). Carina has worked as a terapeaut since 1992 but it was not until 2007 that she came in contact with Anne Marie Börlinds products. Since then, she is totally hooked on A-M Börlind and work primarily with her products but also other natural brands like Dr. Hauschka. Moonsun, Maria Åkerberg and Weleda.

On the menu was an express facial treatment described as a "quick fix" for all who do not have time but still want to spruce themselfs for a party, dinner, date, interview or trip. There are four different treatments for the Express treatment to choose from: Aqua-Lift, Calming Sensation, Orange Blossom Energizer and Rose Blossom Revitalizer. Carina choose Aqua-Lift Me in combination with Anne Marie Börlinds Pearl serum. She also used the AquaNature serum with natural hyaluronic acid that my skin responded very well to.


This particular day, I had the world's worst headache but Carina took good care of me, and I was totally relaxed afterwards that the headache actually dropped a bit. Express therapy is very focused on the massage of the face, i e massaging the products gently while the skin is activated. My skin munched greedily at the Aqua Products and seemed thrilled. I was too when I saw myself in the mirror immediately afterwards. Hello plumpad, moisturized and happy skin! :-) Thanks Carina!


If you want to look at what treatments Carina offers so you can read more about them on the Booking link.



  

1 kommentar:

  1. Vad kul att få höra om ytterligare ett ställe som gör eko-behandling! :-) Jag är nyfiken på Börlind, men än så länge bara testat en ögonkräm och deras BB cream. Ögonkrämen gillade jag, BB creamen doftade för starkt, men jag har för mig att den satt fint på.

    SvaraRadera