tisdag 31 mars 2015

Recension ~ Une Beauty Absolute Blacks Eyeliner Stylo Brun E02


Une Beauty Absolute Blacks Eyeliner Stylo beskrivs som en allergivänlig eyeliner-penna med 100% naturlig formula. Pennan innehåller en balanserad blandning av ekologiskt bivax och jojobaolja. Pigmentet är mineralbaserat i form av järnoxid. Ska ge en intensivt djup täckning med sitt krämiga vaxpulver och ha lång hållbarhet.Finns i två nyanser, Svart E01 och Brun E02.

Mitt utlåtande: Äntligen en mjuk och krämig naturlig kajalpenna! :-) Den här pennan fick jag hem för test och utvärdering i ett pressutskick och det är den bruna nyansen E02 jag testat. 

Pennan kommer i en smart skruvhylsa med kork. Den fungerar som ett läppbalsam - vid vridning av hylsan går pennan in eller ut. Det går utmärkt att använda en pennvässare för att vässa till spetsen men man får akta plasthylsan. Konsistensen är fast men krämig på huden och ger en mörkt brun färg. Jag har tidigare testat naturliga kajaler som varit stenhårda och inte gett ifrån sig så mycket färg så den här pennan är vad jag väntat på! Den ger mycket färg och går fint att sudda/sota med på ögonlocket. Den sitter hela dagen på mig och irriterar inte ögonen. Den är lätt att tvätta bort med varmt vatten. Jag kan faktiskt inte önska mig så mycket mer utav den här kajalen. Förutom att jag nu ska gå å köpa den i svart med! :-)

Plus
- Krämig formula som ger mycket färg
- Smidig hylsa
- Håller hela dagen
- Irriterar inte ögonen
- Lätt att tvätta bort

Minus
- Inget!

Pris omkring 125kr och finns bl a på KICKS och Åhlens.

INCI finns längst ner i inlägget som vanligt.

***

English: Une Beauty Absolute Blacks Eyeliner Stylo is described as a hypoallergenic eyeliner pen with 100% natural formula. The pen contains a balanced blend of organic beeswax and jojoba oil. Mineral based pigment is in the form of iron oxide. Will provide an intense depth of coverage with its creamy wax powder and have long durability. Comes in two shades, Black E01 and Brown E02.
My opinion: Finally a soft and creamy natural eye pencil! :-) I got this pen home for testing and evaluation in a press release and I tested the brown shade E02.
The pen comes in a smart screw sleeve with cork. It works as a lip balm - the rotation of the sleeve moves the pen in or out. It is possible to use a pencil sharpener to sharpen the tip but one must beware the plastic sleeve. The texture is firm but creamy on the skin. I have previously tested other natural eyepens who were rock hard and did not give as much color as this pen. In short - this pen is what I was waiting for! It gives a lot of color and is easy to blur/soot on the eyelid. It sits all day on me and do not irritate the eyes. It is easy to wash off with warm water. I really can not ask for much more of this pen. Besides that I will go out to buy it in black too! :-)


INGREDIENTS : SIMMONDSIA CHINENSIS (JOJOBA) SEED OIL, CERA ALBA (BEESWAX),
CASTOR ISOSTEARATE SUCCINATE, CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE, COPERNICIA CERIFERA (CARNAUBA) WAX, SQUALANE, HYDROGENATED CASTOR OIL, TOCOPHEROL, GLYCINE SOJA (SOYBEAN) OIL
[+/- (MAY CONTAIN) : MICA, CI 77000 (ALUMINUM POWDER), CI 77007 (ULTRAMARINES), CI 77288 (CHROMIUM OXIDE GREENS), CI 77491, CI 77492, CI 77499 (IRON OXIDES), CI 77510 (FERRIC FERROCYANIDE), CI 77742 (MANGANESE VIOLET), CI 77891 (TITANIUM DIOXIDE), CI 77510 (FERRIC AMMONIUM FERROCYANIDE)]


4 kommentarer:

  1. Hmm, undrar hur den håller en varm sommardag?
    Tycker de flesta eyeliners brukar krypa iväg -.- Har ifs ganska oljiga eyelids öht...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var en bra fråga! Jag går återkomma om det framåt sommaren! :)

      Radera
  2. Jag har också slagit till på denna, fast den svarta, och är nöjd. Så nöjd att jag tror jag ska köpa den bruna också ;-) Jag har för mig att jag läst nånstans att Une ska släppa en flytande eyeliner, men vid snabb googling hittar jag inget om det... Minns inte var jag läst det heller! Känner du till något om detta? / Hanna Li

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha vad kul att du med gillar den! ;)
      Flytande eyeliner låter väldigt intressant må jag säga. Nej, har faktiskt inte sett eller hört om det. Lovar att återkomma så fort jag hör något! :)

      Radera