tisdag 11 mars 2014

En liten rapport från Attitude Sthlm Mässan


I lördags hade jag äran att besöka Attitude Sthlm mässan i Kista, Stockholm. Det är en mässa med mycket skönhet och mode, blandat med konst, smycken och foto. Det var väldigt kul att besöka mässan för mig som gillar både skönhet och mode, men dessvärre var det inte så mycket naturliga märken på plats mer än Burt's Bees och Paperself. Resten av märkena på plats var mest inriktade på naglar, nagellack, ögonfransförlängingar och olika typer av behandlingar. Jag frågade runt endel i montrarna om de hade några eko-produkter men dessvärre var det bara Oriflame som hade en ekoserie som jag känner till sen innan (men den fanns dock inte att kika på i deras monter).


Burt's Bees hade en stor monter med massor av produkter som man kunde kika närmre på och köpa till förelaktiga priser. Jag föll pladask för 2 läppglans i nyansen Rosy Dawn(en rosa nyans med guldskimmer)och Evening Glow(en varmt korallröd nyans med guldskimmer) och de fick följa med hem. Sedan tidigare har jag deras läppglans Sunny Day som jag är himla nöjd med. Får återkomma med bilder på dem alla tre tillsammans i bättre ljus. Jag stod även och doftade på Beeswax & Banana Hand Creme. Herregud vad gott den luktade! Mmm! :-)


Paperself hade en monter med alla sina fina lösögonfransar. Det märks att mannen bakom märket har jobbat med pappersprodukter tidigare för deras förpackningar är bedårande. I montern kunde man få påklistrat ett par Paperself-fransar om man ville men det var kö när jag var där så jag hoppade det. Pappret i Paperself fransarna är FSC märkt och har behandlats så att de har en naturlig struktur som står emot regn och tårar.


Jag hann även med att kika på en modevisning med second hand kläder som Myrorna arrangerade. Kul initiativ! Annars strosade jag mest runt och kikade på en massa spännande kläder, skor och smycken. Så absolut värt ett besök!

English: My report from the Attitude Sthlm fair. A fair with both fashion and Beauty. Sorry to say, not that much of natural beauty, mostly conventional. But it was fun and well worth a visit if you also like fashion.

2 kommentarer:

  1. Jag har rosy dawn och den älskar jag! :) Är du nöjd emd det du fick med dig hem? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Rosy Dawn har jag använt mest, så fin rosa nyans! :D Köpte även ett par hopvikbara ballerinor - perfekta för trötta fötter efter en kväll på stan i högklackat eller på resa.

      Radera