lördag 1 februari 2014

Nyshoppat från Kure Bazaar och Luxsit


Ni som följer mig på Instagram @lavieestbelleblog eller via Facebook har kanske sett att jag har varit och shoppat lite nytt. :-)

I torsdags gjorde jag mitt första besök på Sundloef som ligger här i Stockholm. En liten butik med mycket sortiment och kunnande. Jag har länge suktat efter fler nagellacksfärger till min lilla Kure Bazaar samling så jag slog till! Det blev pastell lila Fuji som jag har haft på min önskelista ett tag. Kommer bli perfekt till våren (och jag har det på naglarna i skrivande stund)! Ett inlägg med Fuji målade på naglarna kommer framöver.

Ett annan produkt som jag också funderat länge över att köpa var Luxsit's schampo Enlight för oljig hårbotten. Efter ett positivt minitest av provflaska (här hittar ni det inlägget) så har jag inte släppt tanken på schampot. Därav kommer det även den en fullskalig recension på Luxsit Enlight framöver.

English: Last Thursday I went beauty-shopping at Sundloef Organic Skincare located here in Stockholm. In my bag? Two longed-for Beauty Products. Pastell lilac nailpolish Fuji from Kure Bazaar and shampoo for oily scalp from Swedish local brand Luxsit. Reviews will follow! :-)

3 kommentarer:

  1. Den där lila färgen ser såå läcker ut! :-)

    SvaraRadera
  2. Det där schampot lät ju högintressant! Hur har det gått? Fungerar det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har använt det sedan detta inlägget och gillar den luftiga känslan det ger min hårbotten men dessvärre verkar mitt hår ha vant sig(?) och nu håller inte den epparmintsfriska effekt i sig mer än knappt 1,5 dag så börjar håret kännas fett igen. Däremot ser jag knappt några mjäll. Fullständig recension kommer! :-)

      Radera