torsdag 9 januari 2014

Wishlist ~ New year, new you!

Då var jag tillbaka igen efter lång julledighet och nyårsfirande! Jag passade på att ta en välbehövlig paus ifrån bloggande och instagrammande för att vara med nära och kära och fokusera på andra saker. Riktigt skönt och kärleksfullt! Hoppas ni alla har haft en bra start på 2014.

Nyårsfirande brukar betyda nyårslöften. Jag har inte gett några särskilda utan mer gått på mina egen känsla av hur jag vill leva mitt liv och vad jag vill göra mer av under 2014.

Men att stiga in i ett nytt år ger ändå den där extra energin att ta tag i saker. Förutom att ta tag i träningen igen efter julen så har jag länge känt mig nyfiken på Yoga. Har bland annat hittat bra videos på nätet + att jag har en vän som ska visa mig enkla rörelser. Under Januari kör jag sockerfri månad. Inte äta godis, kakor, glass, söta drycker, alkohol eller läsk. Nu har jag inte någon större last när det gäller dessa bitarna, men under julen blev det alldeles för mycket sockerintag (läs julmust, lussebullar, julgodis och pepparakor)!

Har ni några nyårslöften eller hälsosamma mål för 2014? :-)

Nedan hittar ni min önskelista över saker och produkter som jag vill ha med mig på resan mot ett hälsosammare 2014.


Den här fina yogamattan från Drop of Mindfullness är gjord av naturgummi och helt återvinningsbar - och dessutom på rea just nu hos Bodystore.

Olika lila toner är jag svag för och den här träningstoppen från H&M är tillverkad av 100% ekologisk bomull. Skönt och giftfritt på träningspassen.

Efter att Hanna på Naturligt Snygg skrivit om Paleo Crunch och Bounce så blev jag väldigt nyfiken. Jag hoppas att ingen av dem smakar för mycket dadlar, för det är inte min favorit.

Ett naturligt protein i chokladsmak ligger med på önskelistan. Detta från Holistic är fritt från tillsatser och det har jag använt tidigare, men då i vaniljsmak. Gillar att blanda i smoothies och i bananpannkakor. Skulle även vara roligt att baka med proteinpulver.

Ett annat bra sätt att få igång kroppen är att ge celluliter och cirkulation en omgång.
Weledas björkolja och björkskrubb ska vara bra. Oljan testade jag för några år sedan och kommer ihåg att den var behaglig och doftade gott. Hittade dem billigt på iHerb (följ länkarna) så kanske får de följa med i nästa beställning.

English: New Year, New You! These products are on my wishlist for kickstarting 2014! :-)

4 kommentarer:

  1. Gott nytt och god fortsättning på dig med!!

    Ursäkta att jag är sämst på att svara på kommentarer; jag började skriva ett svar till dig strax efter att du kommenterade om din kommande Tokyo-resa (iiihhh! avis!!) men så dog batteriet på datorn och så glömde jag att göra om det! Gud vad härligt det måste vara att ha en sån resa att se fram emot! Är det långt kvar tills du åker? Jag hoppas att du delar med dig av massor av vackra Japan-bilder och bra tips när du kommit hem igen, här har du i alla fall en som kommer att skriva av dem till sin egen Tokyo-resa i framtiden ;) Ser inte ut att bli någon sista minuten till min födelsedag för det finns inte en enda resa under 8000 och då kan jag lika gärna spara till Japan :) blir nog en helg på Asia Spa i Varberg istället, och det är ju inte långt ifrån! ;)

    När jag hälsar på syrran i Tokyo en dag vill jag i alla fall första dagen gå och se Ueno park, den verkar otroligt vacker! En massa mäktiga torii's och fina träd. Shoppingen i Tokyo verkar också helt okej! ;)

    Lycka till med dina nyårslöften, mina enda hälsosamma mål är att yoga minst två gånger i veckan och jag har redan anmält mig till en ny termin på mitt yogacenter så det borde inte vara några problem ;) jättesnygg yogamatta du tipsade om, åh om jag ändå inte redan hade köpt en egen yogamatta... fast man kan väl inte ha för många yogamattor?? ;)

    SvaraRadera
  2. Jag är inte så mycket för nyårslöften, men jag tänkte ge mig själv något liknande i år, men jag fördrar att kalla det utmaning. ;-)
    Jag kommer nog att ha mindre tid med bloggen så jag tänkte passa på att ha ett modifierat shoppingstopp. Endast 14 nya produkter under året, men jag får ersätta saker som tar slut. Exempelvis om min mascara tar slut får jag köpa en ny,men bara om jag inte har någon annan hemma. Jag har nu kommit så långt i mitt sökande efter produkter att jag inte känner att jag måste jaga nytt. Jag har dessutom fortfarande en hög med saker som jag inte recenserat som jag köpt förra året. Tycker inte det borde vara så svårt. tricket är nog att inte läsa på om så mycket nya roliga saker som kommer. ;-)

    Yoga har jag också börjat ta upp lite, men det gjorde jag i november så det har inget med nya året att göra. Skulle vara skoj att gå på något pass, men har ingen bra i närheten. Jag kanske får testa något enstaka pass när jag är i Stockholm.
    Träningstoppen såg mysig ut. Den måste jag också kika på!

    Hoppas på ett mysigt 2014!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Malin! Ja men utmaning var det bra ord för det! ;) Vad duktig du är med köpstopp! JAg skulle med behöva det, inte på produkter men på kläder. Har en stor fin garderob med massor av kläder men hittar ändå en massa "måte-ha-plagg". Lite shopping-detox vore med bra.:)
      Jag gick faktiskt och köpte toppen efter detta inlägget. Älskar färgen och modellen är sitter bra på mig. Nöjd! Lite spekulant på yogamattan med.

      Stor kram!

      Radera
  3. Härligt med nytt år och nya möjligheter! Jag har dom två senaste åren kört nån form av "socker och alkoholstopp", det har varit en blandning mellan diet och deff, ska köra igång igen nu i februari hade jag tänkt. Var lite kalasande även i januari med diverse födelsedagar. :) Kom gärna med tips från din egna januari-period. Det uppskattas enormt!

    Annars... bli en redigare människa och få ordning på livet, haha, det där klassiska man önskar varje år ;)

    SvaraRadera