tisdag 19 november 2013

Recension ~ Bodhi Jasmine Falls Relaxing Body Moisturiser

 
Bodhi Jasmine Falls Relaxing Body Moisturiser är en bodylotion som med hjälp av ekologiskt sheasmör och oljor från Kukui nöt och Kokosnöt ska återfukta huden på djupet att lämna den avslappnad och strålande. Formulan är rik på vitamin A & E och Omega 6 & 9. Doften av Jasmin och Lavendel ska ge en avkopplande doft för att lugna sinnet. Jasmin ska även lugna irriterad hud och hjälpa mot muskelvärk. Lavendel har en avstressande effekt och ska förbättra sömnen. Fri från : petrokemiska ingredienser, sulfater, parabener, ftalater, glykoler, PEGar, syntetiska polymerer, syntetiska dofter eller färger, palmolja eller animaliska ingredienser.

Den här kroppskrämen har en perfekt konsistens, inte för rinnig, inte för seg. Den absorberas snabbt på huden och det tar några minuter innan allt har sjunkit in. Huden blir len och mjuk och känns återfuktad även morgonen efter om jag smörjt in mig på kvällen. Verkligen härlig kräm!

Dock är doften alldeles för stark för mig. Alternativt är det fel doft för min näsa. Jag är nämligen inte så förtjust i Lavendel. Doften stannar kvar länge på huden vilket är underbart om man gillar Jasmin/Lavendel-kombinationen. Jag skulle kunna tänka mig att köpa en Bodhi kroppskräm men då blir det antingen Floral Paradiso och Ylang-Ylang Incensa som jag fastnade för på Bodhi lanseringen.

Plus
- Krämig konsistens som absorberas snabbt
- Huden blir len, mjuk och återfuktad

Minus
- Något stark doft

Pris 240 kr för en flaska på 250 ml (på bilden ser ni en reseförpackning). Finns att köpa hos Alice & White.

English: Review of Bodhi Jasmine Falls Relaxing Body Moisturiser. Lovely moisturiser that leaves the skin soft and supple. Perfect consistens but a bit strong scent. At least for my nose. But It could be that I just got the wrong scent. This one smells a lot of Lavender and Jasmine (I'm not to fond of Lavender). I would like to buy this, but then it would be either the scent Floral Paradiso or Ylang-Ylang Incensa.
 
INCI: Aqua (purified water), glycerin, cetearyl alcohol, oleyl erucate, cocos nucifera (organic coconut) oil, aleurites moluccana (organic kukui) seed oil, sorbitan stearate, sorbityl laurate, sucrose cocoate, butyrospermum parkii (organic shea nut) butter, zea mays (corn starch), polysorbate-80, lauryl glucoside, jasminum officinale (jasmine absolute) flower extract, lavandula angustifolia (high-altitude lavender) flower oil, cananga odorata (ylang-ylang) flower oil, vetiveria zizanoides (vetyver) root oil, lonicera caprifolium (honeysuckle absolute) flower extract, citrus nobilis (red mandarin orange) peel oil, phenoxyethanol, ethylhexylglycerin, citric acid, tetrasodium glutamate diacetate, amyl cinnamal*, benzyl alcohol*, benzyl benzoate*, benzyl salicylate*, butylphenyl methylpropional*, eugenol*, farnesol*, geraniol*, limonene*, linalool*.

*Natural constituents of essential oils

6 kommentarer:

  1. Tack för tipset! :) Jag gillar jasmin/lavendel doften så jag tror att denna passar mig perfekt!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar nästan alla dofter från Bodhi och för dem som tycker att ekoprodukter doftar för svagt är det nog ett perfekt märke. Ps länken som du har från Instagram till din blogg fungerar inte, en bokstav är fel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig! Bodhi, och många andra märken, luktar mycket och gott. De som inte tror att naturligt produkter luktar något missar verkligen fina produkter.

      Tack för att du uppmärksammade min felstavning på Instagram, det har jag helt missat! :)

      Trevlig helg!

      Radera
    2. Varsågod och trevlig helg! jag läste nyss om kokosnektar i en bok av Kimberly Snyder, låter gott men är svårt att hitta i Sverige.

      Radera
    3. Kokosnektar smakar jättegott, lite som en kombination av sirap och kola, men ändå inte för sött om du förstår vad jag menar? :)
      Dock fick jag en intressant kommentar på inlägget om att det inte var bra med kokossocker. Ska sätta mig in i det mer och se om det är så.
      http://est-belle.blogspot.se/2013/11/iherb-en-liten-besvikelse.html

      Radera