söndag 3 november 2013

Några nyanser av Neve


I mitt inlägg om makeup nyheter nämnde jag nu Neve Cosmetics nya makeup kollektion som finns på Kakobönans webshop. Anne på Kakaonbönan var gullig och skickade då ut 3 miniprover så jag kunde känna lite på några produkter ifrån kollektionen. På stora bilden har jag sminkat mig med Chiffon och Liberty.

I mitt lilla paket fanns något gram av ögonskuggorna Jazz och Chiffon samt rouget Liberty. Chiffon är en mild ljust skimrande rosalila nyans som var otroligt fin på då den blev mer rosa som ni kan se på bilden överst. Jazz är en intensivt neutral matt grön färg med något kall ton.

Liberty hade en rosenfärgad ton med guld i men på huden blev den lite mer korallfärgad. Den påminner om Lily Lolos Goddess rouge. På swatcherna ser ni förhoppningsvis skillnaden mellan dem (men det är ganska svårt). Goddess är faktiskt korall men har mer rosa i sig och Liberty har en varmare korallton. Båda skimrar även i guld.

Chiffon fastnade jag för och funderar på att det kanske blir köp eller att önska av Tomten! Även Liberty är superfint men jag har ju redan Lily Lolo's Goddess. Lite sugen ändå! :-) Vad tycker ni om färgerna?

English: Swatches of some of Neve Cosmetics newer additions to the makeup serie. Liberty rouge, coralpink with golden shimmer (looks a lot like Lily Lolo's Goddess ut more coral hence to Goddess more pink tone) and eyeshadows Chiffon (shimmery pinklilac) and Jazz (intensive matte green).

2 kommentarer:

  1. Jag har varit på jakt i en ögonskugga i en liknande färg. Hittat två från Silk Naturals som jag tror kan vara något. Men den här ser också jättefin ut! :-)

    SvaraRadera
  2. Färgerna passade dig jättebra! Det ser verkligen naturligt och enkelt ut :) Man blir ju lite sugen på det där rouget :)

    SvaraRadera