lördag 26 oktober 2013

Vaniljpannkakor med chokladsås


Idag ville jag ha något smarrigt till lunch men ändå nyttigt så jag gjorde små vaniljpannkakor baserade på kokosmjöl och sötade med agavesirap. Jag använde ett recept från den här fina bloggen men lade även till äkta eko-vaniljpulver och några droppar Sweetleaf stevia med smak av Vanilj och Grädde. Sedan serverade jag med Walden Farms kalorifria Chokladsås. Smarrigt! :-)

För övrigt upptäckte jag tyvärr att det var sucralose i chokladsåsen så jag tänkte försöka hitta ett annat alternativ eller att röra ihop något eget. Några förslag?

EnglishToday I wanted something sweet for lunch but still healthy so I made small vanilla pancakes based on coconut flour and sweetened with agave syrup. I used a recipe from this nice blog but also added genuine eco-vanilla powder and a few drops of Sweetleaf stevia flavored with vanilla and cream. Then I served with Walden Farms calorie free chocolate sauce. Yummie! :-)

Sadly to say, I discovered that there is sucralose in chocolate sauce so I thought of trying to find another option or to mix up something of my own. Any suggestions?


3 kommentarer:

  1. Så gott det ser ut att vara! Och vad fin din nya header är! Den ser så mysig och inbjudande ut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eyla! Vad glad jag blir att du gillar headern! :) Tänkte göra en för varje säsong.

      Radera
  2. Åh vad glad jag blir att du gillade dom! Ser underbart goda ut! :)

    SvaraRadera