fredag 18 oktober 2013

Pressveckan SS14 - Dag 1


Då var pressdagarna över för denna gången. Pressveckan i Stockholm innebär att Pr-byråerna visar upp vinterns och vårens kollektioner inom mode och skönhet. Denna gången hann jag gå till alla byråer jag hade fått inbjudan till för att klämma och känna på deras naturliga skönhetsnyheter och här kommer en redogörelse för dag 1.

Jag besökte Vass PR som bjöd på små cupcakes, gröna skönhetsnyheter och inspirerande samtal om naturligt, raw food och meditation. Tjejerna på byrån är alltid lika söta och trevliga och i år hade de även hjälp av hunden Messi som ville kela med alla besökarna. :-)


Nyheter för iår för Burt's Bees är det senaste tillskottet Pink Grapefruit (rosa till höger) som är nya doften på deras Lip Balm. Pink Grapefruit doftar jättegott, lagom sött och syrligt. En humörhöjare! Jag fick med mig en sådan från mitt besök och jag har använt den varje dag sen dess!


En annan serie som är ny sen sist är Burt's Mamma/Baby serie med de passande namnen Mama Bee och Baby Bee. Produkter som kan användas av den blivande Mamman under och efter graviditeten och förstås produkter till den nyfödda. Mama Bee Body Oil blev jag extra förtjust i. Det är en citrondoftande kroppsolja baserad på sötmandel- och citrusolja som ska hålla huden mjuk och smidig och motverka bristningar. Men vem säger att man inte kan använda den även om man inte är gravid?


Ecoyas fina ljus med det nya utseendet Madison Jar(silverfärgade lock) fanns på plats.


Nya lacken från Crabtree & Evelyn är visserligen 4-free (fria från Formaldehyde, Dibutyl Phthalate, Toluene och Formaldehyde) men i övrigt verkar de inte satsat så mycket på att byta ut övriga ingredienser mot mer naturliga som t ex Une och Kure Bazaar har gjort. Lite synd men Crabtree & Evelyn är ju inte kända för att vara naturliga heller. Vackra färger har de i alla fall!


Och så fanns ju förstås nya marina Algologie att kika på! Algologie är ett hudvårdsmärke som inriktar sig på att använda ingredienser från havet, då specifikt olika typer av alger. Jag har skrivit mer om dem här. Alla alger som används är tydligen även ätbara! En utav tjejerna på Vass PR hade varit på genomgången av sortimentet där grundarna hade varit med och berättat om vilka alger man t ex kunde ha i morgonsmoothien. :-)

Jag var även förbi House of Communication som har hand om Sephoras märken, bland annat Caudalie. Men tyvärr hade de inga produkter på plats för mig att kika på så det blev inga foton.

Produkterna är baserade på vindruvor och Caudalie har patent på sina ingredienser som kommer från hjärtat av vinrankan. Innehåller inga parabener, mineraloljor eller syntetiska färgämnen.

Lämna gärna kommentarer om ni undrar något ang. produkterna så försöker jag svara så gott jag kan.

Stort tack till Vass PR och House of Communication för riktigt fint arrangerade event!

English: Press Day 1. Stockholm's pressweek is over and I've compiled the best new natural Products. Take a look and use the translate button to the right! :-)


1 kommentar:

  1. Åh, vilken söt vovve! Honom vill jag också gosa med! :-)
    Glömde helt bort att du skrev om hudvårdsprodukter för en sekund. ;-)

    SvaraRadera