söndag 1 september 2013

Recension ~ Priti NYC Topp- och Baslack


Priti NYC's nagellack är 5 Free & Vegan, helt giftfria och är fria från toluen, dibutylftalat, formaldehyd, formaldehyd harts och kamfer - alla kända cancerframkallande ämnen. Lacken ska vara snabbtorkande, inte flagna, innehåller en UV-hämmare, och ska vara extremt hållbara och glänsande. De ska även vara helt säkra för användning på barn och gravida.

Jag köpte det genomskinliga topp- och baslacket och jag har använt det som underlack, topplack och som det är på mina naglar. Det är lätt att applicera och formulan är ganska lös. Lacket torkar väldigt snabbt och lämnar en riktigt glansig yta! Men hållbarheten tycker jag inte är superbra. Redan dag 2 eller 3 har mitt lack börjat flagna på naglarna, speciellt om jag haft händerna  mycket i vatten. När jag använt det som topplack är det samma visa. Det flagnar ovanpå det undre lacket. Däremot har det funkat bättre som baslack, antagligen för att det färgade lacket har hållt det på plats.

Plus
- Bra formula som torkar snabbt
- Glansig fin yta

Minus
- Hållbarhet i max 2-3 dagar på mina naglar

Betyg blir 4 eftersom det i alla fall fungerade hyfsat som underlack. Känns tyvärr inte som ett lack jag kommer att köpa igen.

Finns lite överallt att köpa men jag såg att webshoppen Bekka's säljer ut alla Priti NYC's lack för 29 kr styck!


English: Priti NYC's nail polish is 5 Free & Vegan, completely non-toxic and free of toluene, dibutyl phthalate, formaldehyde, formaldehyde resin and camphor - all known carcinogens. The coat should be fast-drying, not peel, contains UV inhibitors and shall be extremely durable and shiny. They are also completely safe for use on children and pregnant women.

I bought the translucent top and basecoat and I have used it as a base coat, top coat and on it's own on my nails. It is easy to apply and the formula is pretty loose. The polish dries very quickly and leaves a really shiny surface! But durability does not seem super. As early as day 2, my coat started to flake, especially if I had a my hands a lot in water. When I used it as a top coat is the same show. It flakes over the lacquer underneath. However, it has worked better as a base coat, probably because the colored polish are holding it in Place.


4 kommentarer:

  1. Kul med ett 5-free nagelack! :-)
    Jag ska testa Kure Bazaars 4-free för första gången inom nån dag.
    SÅ har du fått en Liebster Award av mig också! :-)
    http://bilboblueeyes.com/2013/09/02/bloggen/min-blogg-har-fatt-en-liebster-award/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad spännande att höra om Kure Bazaar framöver då. JAg är väldigt sugen på att testa ett lack ifrån dem. :)
      Tack söta du! Måste in och kika på Liebster Award! :)

      Radera
  2. Inga lack håller sig snygga speciellt länge på mig, oavsett med eller utan underlack och baslack.. Chippas alltid lite samma dag i princip..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jasså? Konventionella nagellack sitter i regel bättre på mig, medans naturliga har (hittintills) gärna börjat flisa eller flagna tidigare. Börjar nästan fundera på om det är mina naglar som är för lena/glatta? :-)

      Radera