söndag 19 maj 2013

New in ~ DO2, The Konjac Sponge och H&M!


Här är lite smått och gott som hittat hem till mig i veckan! :-)

Säg hej till min nya kristall deo från DO2. Snälla svärmor köpte den till mig på en hälsomässa.
DO2 är en ren mineralprodukt baserad på alunkristaller (aluminiumammoniumsulfat-12-hydrat).
Kristallerna aktiveras så snart de kommer i kontakt med vanligt vatten, en effektiv och hudvänlig deodorant som kan användas över hela kroppen. Håller upp till 10 påfyllningar vatten och upp till 6 månader. Den ska vara desinficerande, dvs hämmar tillväxt av bakterier som orsakar svettlukt. Ska hålla lukt borta i 24 H och ej innehålla alkohol, aluminiumklorid, konserveringsmedel eller parfym.

Men jag blev lite skeptisk när jag läste om alunkristaller ovan, de är nämligen kemiskt framställda. Hittade ett äldre inlägg om DO2 här som förklarade saken ganska men får forska lite till. Någon som testat?

Sedan hade jag turen att vinna en Konjac 6 Wave Body Sponge hos Elisabeth / Natural Beautytalk. :-) Det är en 100% naturlig och biologiskt nedbrytbar tvättsvamp för alla hudtyper som ger huden en lätt peeling och skrubbar bort trött, död hy. Ska bli jättespännande att prova, perfekt till sommaren!


Sedan ville jag visa mina två fina strandklänningar jag köpte på H&M (som ni kanske sett i deras Beyoncé kampanj). 25% av försäljningspriset doneras via Wateraid till vatten- och sanitetsprojekt i Bangladesh, Indien och Pakistan där en del av H&M:s kläder tillverkas.

Jag älskar ananasprint och den grön-blå med batikmönster får mig att tänka på havet. Superfina!

Strandklänningarna finns i butik nu (den blå-gröna även online här). Det finns även bikinis i samma blågröna mönster där intäkterna även där går till Wateraid.


English: I wanted to share this weeks findings - a crystal deo from DO2, my Konjac 6 Wave Body Sponge that I won i a blogcompetition and my two beachdresses from H&M for Water / Beyoncé for H&M. :-)

DO2 is a pure mineral product based on aluncrystals (aluminum ammonium-12-hydrate).
The crystals are activated as soon as they come into contact with fresh water, an effective and skin friendly deodorant that can be used all over the body. Holds up to 10 refills of water and up to 6 months. It should be disinfectant and keep odor away for 24 hours and does not contain alcohol, aluminum chloride, preservatives or fragrances.
Konjac 6 Wave Body Sponge is a 100% natural and biodegradable sponge for all skintypes that gives the skin a light exfoliation and scrubs away tired, dead skin. Will be very exciting to try, perfect for summer!

And I wanted to show my two lovely beach dresses I bought at H&M (as you may have seen in their Beyoncé campaign). 25% of the salesprice is donated through Wateraid to water and sanitation projects in Bangladesh, India and Pakistan where some of  H&M's clothes are made.

I love pineapple print and the green-blue with tie dye pattern makes me think of the ocean. Very pretty!

2 kommentarer:

  1. Den blågröna blir jag väldigt sugen på! :-)
    Jag kom på att jag faktiskt haft en väldigt liknande strandklänning och bikini för länge sedan.
    Blev lite förskräckt när jag räknande ut för ungefär hur länge sedan, men det behöver jag ju inte säga...;-)
    Lustigt att se när mode går igen iallfall..

    SvaraRadera
  2. Jättefin blå klänning med batikmönster, den vill man ha!

    SvaraRadera