onsdag 24 april 2013

Nytt iHerb paket ~ Skönhet och mat


Jag kan inte få nog av iHerb! :-) Verkar som att ni uppskattar mina inlägg om mina iHerb köp, s k "iherb Hauls" som de så käckt säger på amerikanska.

I veckan kom mitt tredje paket och den här gången blev det lite mat som fick följa med i paketet tillsammans med några skönhetsprodukter som jag suktat efter ett tag. Från vänster:

Nutiva Organic Chia Seed - Har länge velat prova att äta de här Omega- och proteinrika små fröna. Jag kommer att lägga dem på gröten, i filen, i smoothies och på bananpannkakorna. Tänkte även testa att göra gröt eller pudding på dem. Om ni har några bra recept med Chia frön så får ni gärna skriva en kommentar. :-)

Now Foods Certified Organic BetterStevia Extract Powder - Det har varit mycket prat om Stevia här hemma i Sverige men de Stevia-produkter jag har hittat har inte varit 100% Stevia utan har haft utfyllnads-ingredienser. Den här är 100% rent Stevia och dessutom ekologiskt. 0 kalorier och höjer inte blodsockret. Ska bli spännande att testa i gröten, i bakning och annat. Jag får vara försiktig för överdoserar man går det nog inte att äta haha!

Coconut Secret, Raw Coconut Flour - Kokosmjöl ska man kunna ersätta mjöl med i bakning och matlagning och det var därför jag ville prova det. Jag har ett recept på kladdkaka utan mjöl som väntar på att testas.

Hugo Naturals Essential Mist Vanilla & Sweet Orange - Mitt ansiktsvatten ifrån Rosenserien tog slut för några veckor sedan och efter Ingrids recension kände jag att jag ville prova den här. Luktar väldigt gott och ingredienserna är fina. Ska prova den ett tag och är jag nöjd funderar jag på att köpa den större flaskan och köpa en liten att ha på jobbet där vi har väldigt torr luft i vår kontorsmiljö.

Caribbean Solutions Kukui Body Silk - Jag var ju väldigt nöjd med Caribbean Solution's Icy Relief Gel så jag ville gärna prova något annat ifrån dem och valet föll på den här kroppskrämen. Har smygtestat lite och den luktar väldigt gott, lite blommigt(?), och har en skön konsistens som verkar gå snabbt in i huden. Hoppas på att detta är sommarens hudlotion!

Aubrey Organics Leave-In Liquid Conditioner & Curl Activator med Havtorn - Som jag skrivit om tidigare så har både Ingrid och Malin recenserat den här produkten med bra betyg. Jag stylar inte mitt hår tillvardags och mitt hår är lite självlockig/vågig och blir gärna lite frissigt så jag hoppas på att den kan göra underverk!

English: My third iHerb Haul! This time I bought some food/groceries aswell. Organic Chia Seeds, Stevia and Coconut Flour came along togehter with a silky bodylotion, face mist and Leave-in contidtioner.

4 kommentarer:

  1. Vilka härliga grejer du köpt! Är också väldigt nyfiken på leave-in balsamet från Aubrey Organics efter att ha läst så mycket bra om det, skall bli kul att se om du också gillar det!
    Jag köpte också nyligen chia frön för att få i mig lite extra fiber och omega 3 och jag brukar göra pudding med dem. Har inte testat att göra efter något recept ännu utan jag brukar bara blanda med lite vatten eller rismjölk och sen låta det stå i kylen över natten, så har man puddingen färdig till morgonen. Brukar också ha i lite vaniljpulver. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just gör jag det på morgnarna men jag har med tänkt att testa att låta det stå över natten, verkar finnas massor av smarriga recept på nätet om man söker lite! :) Känns bra i kroppen efter den veckan jag testat nu, så jag tänker fortsätta med det.

      Radera
  2. Hihi, nu har du också blivit biten av iHerb flugan. :-)

    SvaraRadera