måndag 11 mars 2013

Recension ~ Caribbean Solutions Icy Relief Gel


Caribbean Solutions Icy Relief Gel är en naturlig kylande bodylotion som ska vara perfekt på solbränd hud, insektsbett och efter rakning. Basen består utav vårdande Aloe Vera och den innehåller även Tea Tree olja, Eucalyptus olja och Vitamin E. Caribbean Solutions jobbar mycket med att deras produkter ska vara nedbrytbara i naturen, den här produkten är både nedbrytbar och snäll mot havens växter och djur s k ”Reef Friendly”.
Icy Relief Gel luktar friskt av tea tre olja och eucalyptus och har en klar, lite geléaktig konsistens. Första gången jag applicerade lotionen så hade jag inte haft den i kylskåp och då tyckte jag inte den var så kylande, men i alla fall lugnande. Andra gången jag behövde ta till flaskan så hade vi ställt den i kylskåpet och det var otroligt skönt på den solbrända huden! Efter applicering känns det som att det lägger sig en skyddande tunn aloe vera-hinna på huden och en solbrända huden känns genast lite lugnare. Jag testade även den när jag fick en massa myggbett på benen, och även om det inte hjälpa fullt ut så kändes det faktiskt lite lite bättre med Icy Relief Gel på. Jag har inte provat den vid rakning så det låter jag vara osagt.
Plus
- Lugnande och något kylande
- Vårdande
- Lätt att smörja in
Minus
- Hade önskat en mer långvarigt kylande effekt

Samlat betyg blir 8 utav 10.
Pris omkring 85-90 kr beroende på valutan. Finns att köpa via iHerb.
Jag blev faktiskt väldigt nyfiken på Caribbean Solutions övriga sortiment så det får nog bli något nytt köp från dem framöver. Kanske Kukui Body Silk?
English: Review of Caribbean Solutions Icy Relief Gel. A cooling and soothing gel that works good on sunburns and also soothes insect bites a little bit. Bio gradable and Reef Friendly. Best is to keep it in the fridge! Made me curious about the rest of the range from Caribbean Solutions.
INCI: Organic aloe leaf (aloe barbadensis), tea tree oil (melaleuca alternifolia leaf oil), xanthan gum, eucalyptus oil (eucalyptus globulus leaf oil), natural vitamin E (tocopherol acetate), essential oil (natural fragrance).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar