måndag 8 oktober 2012

3 x Guldkant

 
Det är de små sakerna som sätter guldkant på tillvaron sägs det. Jag försöker alltid ta vara på de härliga ögonblicken i livet som ger mig glädje och som jag känner tacksamhet för. Eller saker som ger mig ro i min ibland stressade tillvaro. Jag skriver mest om naturlig skönhet men vill gärna lägga in ett inlägg ibland om saker som får oss att må bra, vardagslyx och tips på saker som kan göra er läsare glada. Hoppas ni gillar det! :)

Jag vill på detta sättet inspirera er via mina egna 3 guldkantade ögonblick den senaste tiden:

1. Skogspromenader ~ Jag hade nästan glömt bort vilken lugnande effekt naturen har på mig. Att känna solen mot min hud, se skogens fantastiska grönska och andas in alla jordiga dofter. Man känner lugnet infinna sig (och motionerar på samma gång).

2. Tradera.se ~ Jag har den senaste tiden börjat rensa rejält hemma och börjat lägga ut på Tradera, ge till vänner, skänka och slänga. Känns otroligt skönt att "rensa i röran".
Men man kan även själv göra fynd. För en tid sedan vann jag två helt nya naturliga deos för ynka 31 kr + frakt. Fynd! Och häromdagen dök en fantastisk och färgglad klänning upp i brevlådan. Den är från en äldre H&M kollektion som hette Garden Collection och är gjord i 100% återvunnen polyester. Jag ångrade så att jag aldrig köpte den och nu är den min. Helt oanvänd med prislappen kvar på plagget. Ser fram emot att använda den i vinter när vi åker till Filippinerna.

3. Hösten ~ Alla årstiden har sina fina sidor, men hösten är nog mysigast! Löven skiftar färg i alla nyanser mellan guld och rött och luften är hög och klar. Vinden viner runt knuten, regnet smattrar mot rutan och mörkret faller vilket inbjuder till att tända mycket levande ljus, sträckläsa böcker, gå på bio, titta på film eller hålla i en TV-spels kontroll. Och efter en kylig promenad är det skönt att värma sig med en stor kopp varm choklad eller en mustig soppa tillsammans med sina nära och kära. Visst är hösten fantastisk?

English: 3 small things that gives that extra to life! I mostly write about natural beauty but I want to inspire you via my own blissfull moments. Calming walks in nature, winning auctions and selling at Tradera.se (the swedish Ebay) and Autumn with all it's cozyness are my top three right now.

4 kommentarer:

  1. Ra påminelse för den som kanske glömmer detta...
    Jag försöker också ta till vara små mysiga stunder och att inte låta stresset i vardagen göra att man glömmer bort att njuta i nuet.
    Lättare sagt än gjort ibland.
    Skogpromenader är härligt och där har jag ju en fördel att bo nära skogen och dessutom ha en glad - och väldigt söt och hårig- promenadkompis som alltid vill promenera i alla väder! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gäller att stanna upp och ta tillvara på alla fina stunder, håller med, det är lättare sagt än gjort ibland pga av alla måsten. Men man kan lära sig att hitta dem lite lättare tror jag.
      Perfekt med en härlig vovve som draghjälp! :)

      Radera
  2. Ska ni till Filippinerna i vinter, vad kul! Var? Min sambo är adopterad därifrån så vi har tänkt åka länge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ska bli jättekul! Vi ska till ön Boracay, kanske något ni känner till?

      Radera