lördag 18 augusti 2012

Peachy Picks ~ Augusti


Igår kom Augustis Peachy Picks paket! Den här gången var jag inte lika imponerad som över de två första paketen, men det som lyfte det hela var den fantastiska parfymen från Green Love!

Green Love Organic Perfume Fruits & Berries - Exklusiv 100% ekologisk parfym med en heeeelt underbar bär- och fruktdoft gjord på ekologiska aromer i en bas av finaste jojobaolja. Sedan jag fick den igår har jag burit den på handlederna och suttit och nosat på den emellanåt. Den är fantastisk! :) Hållbarheten är endast tre timmar men med den här lilla roll-on flaskan är det lätt att ha med sig i väskan och applicera mer under dagen/kvällen.

Acquizhen Eye & Delicate Skin Serum – Antioxidantrikt och lystergivande serum speciellt framtaget för den tunna huden kring ögon och läppar. Ska ge mycket fukt och motverka ålderstecken.

Acquizhen Freshening Cleanser – Milt djuprengörande ansiktsrengöring som ska neutralisera fria radikaler och verka fuktgivande. Ska effektivt ta bort smuts och makeup utan att störa hudens naturliga balans.

Acquizhen Gentle Exfoliating Mask – Exfolierande mask som ska lösa upp smuts och döda hudceller med hjälp av både argankärnor och enzymer. Ska sätta fart på cirkulationen samt ge huden fukt och näring. Jag är inne i en ansikts-mask period just nu och tycker den här låter väldigt spännande!

Logona Schampo – Man kunde få en utav tre olika varianter; Balance Lemon Balm, Repair Gingko och Volume Honey Beer, där slumpen avgjorde vad man fick. Jag fick Repair Gingko men Balance Lemon Balm hade nog passat bättre. Men det ska bli spännande att testa ett nytt schampo!

Organics by Sara Massageoil Activating Rosemary – Kropps- och massageolja med rosmarin, lavendel och timjan. Ska verka aktiverande och stimulerande vid exempelvis cellulit- och muskelmassage, hårbottensinpackning, som fotbad- och badolja. Det där med hårbottensinpackning kanske vore något att testa?

English: Yesterday I got my Peachy Picks package for August delivered. Peachy Picks is a swedish monthly subscription of natural cosmetic and beauty samples. This time I wasn't that impressed, but one product lifted it all - a all-natural organic oil-based perfume from swedish brand Green Love. It smells delish! :)

6 kommentarer:

  1. Visst är parfymen mysig! :-)
    Ska bli kul att höra om ansiktsmasken.
    Jag är också på jakt efter ansiktsmask.
    Håller på och testa två från Dr. Alkaitis för tillfället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag såg att du hade testat två av deras parfymer med gott betyg. Jag blev helt klart nyfiken på Green Love. :)

      Radera
  2. Synd att jag hunnit testa mitt schampo, fick den med lemon, hade nämligen velat ha Ginkoschampot, kunde man bytt annars kanske..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh ja det var synd, vi hade ju kunnat byta med posten bara. :)

      Radera
  3. Hur blir man medlem och får hem sin egen box ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna! Tyvärr har Peachy Picks lagts ner pga av olika anledningar. Trist :( Du kan läsa mer är:
      http://puriousity.peachydivas.com/2012/09/lagesuppdatering-och-allmant-babbel/

      Radera