tisdag 24 juli 2012

Recension - Lina Hanson Global Face Serum


Global Face Serum beskrivs som ett lyxigt 100% naturligt ansiktsserum som passar alla hudtyper. Det är fritt från parabener, syntetisk parfym, mineralolja, syntetiska kemikalier, animaliska ingredienser och är inte testat på djur. De huvudsakliga ingredienserna i serumet är skördade och bearbetade av kvinnor runt om i världen vilket bidrar till en bättre levnadsstandard och ekonomisk tillväxt och genom att köpa serumet stöder man rättvis handel och hållbar utveckling. Serumet sägs absorberas snabbt av huden och reducera fina linjer och rynkor.

Jag har testat en liten provflaska och är lite ledsen över att den redan är slut. I den svarta pumpflaskan finns ett gyllene serum som är väldigt behagligt att stryka på huden. Det absorberas snabbt och har egentligen inte alls den där ”olje-lukten” som vanligt oljor har – vilket jag tycker är skönt. Istället doftar den milt av esentiella oljor från neroli, ylang ylang, palmarosa, frankincense och mandarin som känns uppfriskande.

Jag har använt den främst på kvällen i min natt-rutin. Huden känns len, återfuktad och det känns som att den får spänst och lyster som sitter i. Små torrhets-rynkor försvinner övernatten och det känns som att den verkligen går ner ordenligt i huden. Oljan känns väldigt lyxig med den unika blandning av fina oljor som finns i INCI och jag förstår prislappen men i längden blir den lite för dyr för mig att köpa men jag skulle gärna se den på badrumshyllan igen. Skulle vara intressant att testa den under de bistra vintermånaderna då huden gärna blir fnasig och torr så möjligen blir det inköp då!

Plus
- Behaglig på huden
- Absorberas snabbt
- Doftar milt och gott utav aromatiska oljor
- Återfuktar och gör huden spänstig och mjuk
- Torrhetsrynkor minskar

Minus
- Dyr

Pris 695 kr för 30 ml. Finns att köpa på Indulge.se

Jag har egentligen inget ont att säga alls om den här fantastiska oljan förutom att den är lite dyr. Det blir full pott - betyg 10 utav 10 möjliga!

English: Review of Lina Hanson Global Face Serum. A lovely facial serum with a unique blend of rare oils that soothes and firms my skin, absorbs fast and has a smell of aromatic essential oils. Only con is that it's quite expensive but I'd love to see it on my bathroom shelf again sometime!

INCI: Andansonia digitata (Baobab) Seed Oil, Argania Spinosa (Argan) Nut Oil*, Sclerocarya birrea (Marula) Kernel Oil*, Camellia oleifera (Camellia) Seed Oil*, Cucurbita maxima (Pumpkin) Seed Oil*, Bertholletia excelsa (Brazil) Nut Oil, Tocopherol (Vitamin E), Citrus reticulata (Mandarin) Oil*, Citrus aurantium amara, (Neroli) Oil, Boswellia carteri (Frankincense) Oil*, Cymbopogen martinii (Palmarosa) Oil*, Cananga Odorata (Ylang Ylang) Oil*. *Organic Ingredient

2 kommentarer:

  1. Låter mycket trevlig! :-)
    Hur återfuktande tycker du den är jämfört med någon annat serum?
    En del av de jag testat tycker jag passar lite bättre på sommaren och en del på vintern lite beroende på hur bra de klarar att hålla huden återfuktad under natten...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att den har återfuktat riktigt bra jämnfört med andra serum, men jag är själv nyfiken på hur den presterar under vintermånaderna när huden är i behov av mer fukt och skydd. Så ev. köper jag en flaska lagom till minusgraderna! :)

      Radera