måndag 18 juni 2012

Peachy Picks ~ Juni


I helgen hämtade jag ut mitt första Peachy Picks paket! För er som läser om Peachy Picks för första gången här så kan jag berätta att det är en prenumerationstjänst på ekosmarta skönhetspaket som innehåller naturliga produkter och tester handplockade av driftiga tjejerna Jenny och Sara, som ligger  bakom det gröna skönhets- och livstils-magasinet Peachy Divas.

Paketet var fint inslaget och välpaketerat, komplett med en lista över vilka produkter som var med och vad de är bra för. Att öppna det kändes som julafton för en skönhets-junkie som mig själv och jag blev inte besviken. Det var faktiskt full pott, inga av de här produkterna har jag testat tidigare och mest glad blev jag för den full-size Handkräm från My Havtorn som var med i paketet.

Jag är nöjd med paketet och kommer köpa nästa paket med. Jag hoppas på fler roliga tester och full-size produkter utav hudlotions, dusch-krämer, smink och kanske t o m naturliga nagellack såhär till sommaren? :)

Detta var med i paketet:

MyHavtorn Ekologisk Handcreme – Antioxidantrik handkräm med högt innehåll av havtorn som ger fukt och näring åt torra händer i behov av ompyssling. Fullsize som jag redan börja testa.

Alqvimia Post-Depil Oil – Regenererande kroppsolja att använda efter rakning. Innehåller oljor från rallarros, dvärgpalm och pumpakärnor, vilka hjälper till att hämma hårväxten. Kanske bra för bikinilinjen i sommar?

Alqvimia White Light – Exklusivt ansiktsserum som ger näring och lyster. Ingredienser som lakritsrot, apelsin, citron och grapefrukt verkar utjämnande på hudtonen och pigmentfläckar.

DharmaZone Sabi Sands Eco Aroma Oil – Ljuvlig kropps/massageolja med lugnande doft av apelsin och patchouli. Innehåller kallpressade ekologiska oljor från bland annat argan, kokos och shea.

Dr Hauschka Kvittencreme – Lätt dagkräm som känns uppfriskande och svalkande. Extrakt från kvittenkärnor tillsammans med en kombination av kvitten- och bivax hjälper huden behålla sin fuktbalans och skyddar den från uttorkning samt yttre påfrestningar.

Eilas Aloelotion – Milt doftande och fuktighetsbevarande lotion med 70% aloe vera. Säkert väldigt bra om man bränt sig och bra liten pumpflaska att ta med sig.

i+m provkit – Blandad kompott med 10 st olika prover från tyska i+m Naturkosmetik som jag tänkte kika närmre på.

Luxsit Caring Recovery Cream – Rik och extra vårdande kräm för särskilt torr och utsatt hud. Ringblomsextrakt lugnar och lenar medan ekologisk svensk rapsolja har en läkande och uppbyggande effekt. Kan vara lite för fet för mig men min hud kan överraska!

English: This week I got my first Peachy Picks package delivered - monthly subscription of natural cosmetic and beauty samples. Love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar