måndag 7 maj 2012

Naturligt Snygg - En heldag om grön skönhet 2012


Mina bloggvänner och läsare, här kommer bilder från lördagens gröna skönhetsevent - Naturligt Snygg som anordnades av Hannah som ligger bakom skönhetsbloggen med samma namn som eventet.

Det var en otroligt kul dag med massor av intryck och härliga människor som alla delar samma passion för grön skönhet och hälsosamt leverne. Hannah hade arrangerat och lagt upp dagen i flera föreläsningspass, mini-intervjuer och mingelstunder och trots att vi alla var där ca 09:30-17:00 så gick dagen väldigt fort och jag gick därifrån peppad, inspirerad och med ett leende på läpparna! :)

Jag träffade många trevliga och söta blogg-kollegor vars bloggar jag själv följer och vice versa så det var glada tillrop när vi såg varandra i verkliga livet! Jag minglade med bland annat JennyYlvaCarinaJeanetteEstela och även Kicki som är chefsredaktör för Daisy Beauty kom förbi och sa hej. Dessutom fanns Ellinor på plats för Riddarkliniken men jag fick aldrig tillfälle att prata med henne.


Det började med en mingelstund då alla kunde gå runt och titta på utställarnas produkter och jag fastnade direkt hos systrarna Lisa och Christine som driver Shimmer By Sisters som är distributör för Bellá Pierre Cosmetics. Vilken färgexplosion! De hade bra priser för oss på eventet så jag köpte på mig ögonskuggor som jag lovar att visa upp i ett separat inlägg.


Sedan satte vi oss alla ner och en glad och härlig Hannah hälsade oss alla välkomna till dagen. Därefter höll Weledas nordiska marknadschef Emma Bergkvist en presentation om dels Weleda som företag men även en matnyttig påminnelse om varför man bör använda naturlig hudvård istället för kemiskt framställd dito. Här en slide om ämnen man bör undvika (markerat med blått, förutom vatten) och ämnen som man kan använda istället i produkter (markerat med grönt).

Därefter fick Jenny Kärner som ligger bakom Luxit ta plats och berätta om naturliga och ekologiska råvaror, hur svårt det var att ta fram växtextrakt i Sverige pga av lagstiftning om alkohol och vi fick en massa matnyttig information kring solskydd och hur huden fungerar. Jag är väldigt imponerad över hennes enorma kunskaper på ämnet, och blev definitivt mer nyfiken på Luxit's produkter.





































Vi fick se en ny prototyp utav en ny vakumpump-flaska till Weledas bodylotions som kommer i höst. Snygg och praktisk!



























Turkos var på plats och hade förutom produkter ifrån Alqimia, Suncoat och Florascent även make up ifrån australienska Nvey Eco.



























Mingel i lokalen, här syns Bellá Pierre's bord till vänster och Di Tchón till höger.




















Gröna super-smoothies fanns att köpa, men jag var inte tillräckligt snabb och blev utan. Hade väldigt gärna haft med mig några hem!



Efter lunchen var det dags för ett matnyttigt föredrag av söta Josefin Jäger som både är raw food expert, marknads- och press-ansvarig på Bio-Food och mat-skribent. Hon berättade om fördelarna med att äta grönt, ekologiskt och raw och sambandet till kroppens funktioner och behov. 


Hon pratade även om s k mindful eating och mixade sedan ihop en grön super-smoothie som vi alla fick smaka av. Den var faktiskt riktigt god! 



Sedan var det Gabriella från Turkos som tog till orda och berättade om aromaterapi. Hon berättade om dess långa historia, att kvinnor känner dofter bättre än män och hur dofter påverkar olika delar av kroppen. En rolig sak hon berättade var att doften av Grapefrukt fån män tro att kvinnor är yngre än de är! Något att lägga på minnet kanske? 



Under Gabriellas föreläsning skickades en mandelolja från Alqvimia runt och nu vet jag skillnad på mandelolja och mandelolja. Den här guldklimpen var helt fantastisk, jag hade kunnat äta upp min hand efter att ha smörjt in den med en liten klick av oljan!



Sist ut var Nvey Eco's make up artist Emma Hagström som gav sina bästa make up tips, som också var på plats och sminkade deltagare på eventet.





Och en sista avslutande bild får ni 4 i rad utav gröna skönhetsbloggare. Från vänster - Jag själv / La Vie est Belle, Jenny / Rosella Eco Beauty, Hannah / Naturligt Snygg och Ylva / Euphoric Green. Jättekul att träffa er tjejer! :)

Ännu ett stort tack till Hannah som gjorde den här dagen möjlig! Jag ser fram emot fler Naturligt Snygg dagar och rekommenderar det verkligen till alla som på något sätt är intresserade utav naturlig skönhet - nybörjare som veteran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar