onsdag 16 maj 2012

Eko Skönhet i Sofis Mode


Idag gick jag förbi min lokala Ica för att köpa Aftonbladets modebilaga Sofis Mode, och gissa om jag blev nyfiken och glad när det på framsidan på tidningen skanderade "Go Eko! Naturlig vacker med ekologisk skönhet".

Dock blev jag lite besviken för det var inte så många sidor i tidningen som ägnades åt grön skönhet, utan bara en plock-sida med produkter ifrån bland annat Lily Lolo, Visionary Soap, Organic Essence, Une Beauty mfl. Men jag tycker ändå att det är härligt när naturliga produkter lyfts upp och får utrymme lite varstans i medier för det betyder att fler och fler människor kanske inser att det är bättre med ekologisk och naturlig skönhet är kemikalisk dito?

2 kommentarer:

  1. Roligt att det dyker upp lite mer om grön skönhet lite här och var även om det fortfarande inte är så mycket....

    SvaraRadera