onsdag 14 mars 2012

Living Green Award 2012

I måndagskväll gick jag tillsammans med Evelina på Living Green Award som hölls i Rotundan salen på Kungliga Operan. Det var ett riktigt proffsigt arrangerat event med många höjdpunkter under kvällen. Om ni inte känner till Living Green så kan jag berätta att det är Sveriges just nu största gröna webmagasin, här kan du läsa Living Green. LivingGreen Award delas årligen ut till en person eller organisation som gör det lättare för allmänheten att göra gröna val i sin vardag.
Grön ärtsoppa i rader - Foto Livingreen.se
När vi kom blev vi bjudna på grön ärtsoppa med avokado tillagat av Ulrika Davidsson och ekologiskt vin. Kvällen kickades igång med ett stycke ur Carmen framförd utav Kungliga Operans mezzosopran Marianne Eklöf, vilken härlig kvinna och vilken röst! Därefter följde intressanta talare; Miljö-chefen från Oriflame och VD'n för Björn Axén berättade om deras respektive företags miljö-engagemang och naturliga produkter. Vi såg några kända ansikten i vimlet och hann med och hälsa på bland annat Jeanette som bloggar på Living Green.

Oriflame visade upp produkter - Mitt foto

Sedan presenterade kvällens konferencier Ebba Blitz tillsammans med Living Green's grundare Edit Künstlicher  finalisterna och därefter kvällens vinnare Patricia Rawecka för Gro Play. Grattis!

Vinnaren på scen - Foto Livinggreen.se

Därefter serverades vi helt fantastiska raw food snacks - Choklad och Apelsinrutor, gjorda utav Karin Näsholm. (Recept finns på hennes blogg, kika här!) De kan jag faktiskt tänka mig att testa att göra framöver. 

Och innan vi gick hem fick vi en söt goodiebag designad Gudrun Sjödén fylld med fina gröna presenter. Jag lovar att återkomma med innehållet, ska bara få till en bra bild! 

1 kommentar:

  1. Låter som en rolig kväll! :-)
    Ser fram emot att höra mer...
    Själv hostas och snörvlas det här för fullt... :-(

    SvaraRadera